خبرهای داغ:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» در تلاش است بهترین خدمات را به کودکان و نوجوانان استان ارائه می‌دهیم.
کد خبر: ۹۱۰۴۵۲۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، زهرا افتخاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در جمع خبرنگاران با تشریح دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی گفت: کانون پرورش فکری کودکان فارس با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» در تلاش است بهترین خدمات را به کودکان و نوجوانان استان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای کانون در دوران قبل از انقلاب تنها ۷ هزار و ۲۰۰ نفر بود، گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد اعضای کانون به ۱۸۰ هزار و ۹۴۲ نفر رسیده و تمام برنامه‌های کانون نیز در راستای جذب حداکثری اعضا برنامه‌ریزی می‌شود.

افنخاری با بیان اینکه در گذشته و در دوران قبل از انقلاب تنها ۹ مرکز در استان فعالیت داشت، افزود: در حال حاضر ۵۸ مرکز پرورش فکری در فارس خدمات دهی به کودکان از جمله کودکان با نیازهای ویژه مانند نابینایان را بر عهده دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس با اشاره به اینکه در دوران پیش از انقلاب این مرکز تنها ۲ هزار جلد کتاب داشت، گفت: در حال حاضر کانون پرورش فکری استان با ۲۴۰ هزار و ۹۶۵ جلد کتاب با عناوین مختلف در زمینه تقویت مهارت‌های زندگی، حل مسئله، تفکر انتقادی و غیره در خدمت کودکان و نوجوانان است.

وی تصریح کرد: وی در دوران قبل از انقلاب تنها ۲ مرکز کانون زبان به ۲ هزار نفر زبان آموز آموزش‌های خود را ارائه می‌داد که اکنون تعداد این مراکز به ۳۶ هزار مرکز رسیده و خدمات را به ۴۵ هزار زبان‌آموز ارائه می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس تاکید کرد: مرکز کانون فارس طی سال‌های اخیر در زمینه‌های مختلف از جمله عرضه محصولات فرهنگی، چاپ قصه‌های بومی و محلی با حضور نویسندگان استان، معرفی کتاب های کانون به صورت مجازی مقام‌های برتر کشوری را کسب کرده به نحوی که ۳۴۳ نفر از اعضای کانون فارس موفق به کسب رتبه های برتر و کشوری شدند.

افتخاری افزود: در راستای تولید محصولات فکری از جمله بازی‌های فکری و نوشت افزار ۳ مرکز انتشارات، تولید و توزیع در شیراز و ۱۸ نمایندگی در سراسر استان فعالیت دارند.

وی بیان کرد: در ۸ مرکز کانون پرورش فکری استان در شهرستان‌های اقلید، بوانات، پاسارگاد، آباده، فسا، سپیدان و وراوی سینما کانون راه‌اندازی شده که ظرفیت هر سینما ۸۰ نفر است.

افتخاری در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه‌های ایام دهه فجر این کانون پرداخت و گفت: افتتاح کتابخانه سیار شیراز، بهره‌برداری از مرکز تخصصی نجوم به صورت ثابت و سیار و همچنین افتتاح مرکز سفال با ۳۰ چرخ سفال از جمله این برنامه‌هاست.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری فارس نمایش فیلم‌های ویژه کودکان در جشنواره فیلم و انیمیشن، نمایش عروسکی با عنوان شازده و پهلوان، برگزاری جلسات دیدار ویژه کودکان با مدیران تاثیرگذار انقلاب به ویژه مدیرانی که به کودکان خدمت کردند، دیدار با فرزندان شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم، غبارروبی قبور شهدا، عصر شعر انقلاب، برپایی نمایشگاه استانی آثار کودکان، جشنواره بازی های بومی محلی، اهدای کتاب و اسباب بازی به کودکان بستری در بیمارستان همراه با قصه گویی و اجرای نمایش، حضور واحدهای سیار مرکز در مناطق حاشیه شهر شیراز، اجرای سرود دسته جمعی در روز ۲۲ بهمن، برگزاری جشنواره ماه پیشونی و مسابقه چهل ضرب در ۱۰ و همچنین ویژه برنامه پرسمان هویت و نقش رسانه در پیروزی انقلاب با حضور اصحاب رسانه از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان فارس در دهه فجر امسال است.

افتخاری با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۴ مربی و ۶۷۰ مدرس کانون زبان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری دارند، تاکید کرد: با توجه به تعداد اعضای مراکز حدود ۳۰۰ نفر نیرو مورد نیاز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها