خبرگزاری بسیج: همزمان با آغاز چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، در همایش " دورهمی انقلاب" 40 بالن با 40 شعار انقلابی " و با حضور مسئولان استانی وشهرستانی بر فراز کوه "بی بی شهربانو به پرواز درمی آید.
کد خبر: ۹۱۰۴۴۹۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ بخشدار مرکزی ری با اعلام این خبر گفت: به منظور گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر و ایجاد فضای مناسب جهت حضور پرشور و خودجوش اهالی شهرستان ری، همایش "دورهمی انقلاب" به طور سراسری و با حضور تمامی اهالی شهرستان ری پیش بینی شده است و در حاشیه این مراسم؛ طرح اطعام فاطمی با هماهنگی دهیاران و زنان فعال روستایی با پخت آش نذری و توزیع در بین شرکت کنندگان برگزار می شود.

فاطمه فکوریان تصریح کرد: باتوجه به تقارن 12 بهمن با روز جمعه، زنگ انقلاب ساعت 9:33  صبح  13 بهمن همزمان با لحظه ورود امام خمینی(ره) به کشور در مدرسه امیرالمونین(ع) روستای اسلام آباد نظامی با حضور مسئولان بخش نواخته می شود.

وی ادامه داد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به تکریم پرچم جمهوری اسلامی ایران و نصب پرچم بر سر در خانه ها در دهه فجر، کمپین "هرخانه یک پرچم" با مشارکت دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای تابعه در بخش مرکزی اجرا خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت برگزاری برنامه های گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور خودجوش اهالی و تقارن این ایام با دهه فاطمیه(س) یادواره انقلاب هرشب در یکی از مساجد روستاهای تابعه بخش مرکزی پیش بینی شده است.

وی اذعان داشت: در این یادواره جشنواره سرودهای انقلابی با حضور دانش آموزان؛ برگزاری شیفت انقلاب در قالب ویزیت پزشکی و مشاوره روانشناسی رایگان به مراجعان، روایت تاریخ شفاهی روستا در دوران انقلاب پیش بینی شده است.

فکوریان ضمن بیان اهمیت رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردم و در راستای رفع این مشکلات ، میز خدمت در سه روستای بخش مرکزی ری دایر خواهد شد.

بخشدار مرکزی ری تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب برای نسل چهارم و پنجم انقلاب را یکی از برنامه های شاخص این ایام برشمرد و خاطرنشان کرد: به منظور تبادل نقطه نظرات بین نسلی اولین نشست گفتمان انقلابی در  مدرسه دخترانه دوره دوم فاطمیه واقع در روستای امین آباد برگزار می شود.

وی یادآور شد: به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و انقلابی در بین اهالی روستاها مقرر شد با مشارکت خودجوش  اهالی یکی از معابر کلیدی هریک از روستاها با درنظر گرفتن ایام دهه فاطمیه و دهه مبارک فجر به عنوان "گذر انقلابی" آذین بندی شود.

به گفته  وی،  در راستای معرفی عملکرد دولت  جمهوری اسلامی ، میزان توسعه و اقدامات انجام شده در روستاهای بخش تابعه مرکزی و بخشی از موقعیت روستاها در گذشته  در قالب یک تصویر از سوی هریک از دهیاری ها تهیه و در نقاط مختلف روستا به نمایش در خواهد آمد.

بخشدار مرکزی ری یادآور شد، مسابقه فرهنگی و هنری تحت عنوان پویش مردمی"چهل سال امید" با هدف تهیه و انتشار عکس هایی از زیباترین معبر انقلابی و راهپیمایی 22 بهمن با حضور تمامی اهالی روستاها و ارسال تصاویر به دبیرخانه مسابقه جهت انتشار در فضای مجازی و اهدای جوایز به زیباترین تصاویر با بالاترین تعداد بازدیدکننده برگزار خواهد شد.

دیدار با خانواده محترم شهدا و ورزشکاران قهرمان جهان در روستاهای بخش مرکزی، برگزاری زیارت عاشورا و تکریم بقاع متبرکه و حضور در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن از دیگر برنامه های اجرایی در این بخش خواهد بود.

ارسال نظرات