درزگیری ترک های سطح معابر منطقه 20 با هدف افزایش عمر روکش آسفالت

خبرگزاری بسیج: معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 20 از آغاز طرح درزگیری روکش آسفالت معابر سواره رو با هدف افزایش عمر روکش آسفالت خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۴۴۷۸
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 یوسف علی دهقان با بیان این مطلب گفت: با رویکرد اقتصاد مقاومتی مبتنی بر کاهش هزینه ها، انجام درزگیری آسفالت معابر در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار گرفت که در افزایش عمر آسفالت سهم به سزایی خواهد داشت.

دهقان با اشاره به اینکه تاکنون 12 هزار و 500 مترطول از معابر شهری با درزگیری مرمت شده اند، افزود: درزگیری خیابان های فدائیان اسلام، کمیل، قدس، شهید غیوری، شهید رجب نیا در حال انجام است و با شناسایی معابر آسیب دیده، موارد دیگر نیز در برنامه اجرایی قرار می گیرد.

وی مساعد بودن شرایط جوی و دمای محیطی مناسب را از الزامات اجرای این طرح برشمرد و گفت: اجرای  درزگیری ترک های آسفالت به عنوان یک روش نگهداری پیشگیرانه از تخریب آسفالت و لایه های بستر معابر سواره رو  محسوب می شود.

دهقان ادامه داد: آب بندی و پر کردن ترکها در رویه های آسفالتی از فعالیت های لازم و مهم تعمیر و نگه داری است که به منظور کاهش نفوذ آب و مواد تراکم ناپذیر به درون سیستم روسازی انجام می شود.

معاون فنی وعمران شهرداری منطقه 20 یادآور شد: درزگیری ترک های روکش آسفالت، عمر روسازی آسفالت را افزایش می دهد و درزگیری آسفالت یک روش کم هزینه نگهداری پیشگیرانه به شمار می آید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار