«جنون مجنون» روایتگر فعالیت‌های واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا(ع) است

نویسنده دفاع مقدس گفت: کتاب جنون مجنون بیانگر فعالیت‌های واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا(ع) است و یک دایره المعارف در این زمینه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۴۴۰۶
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸
سید علیرضا مهرداد ظهر امروز در دومین کارگاه ادبیات دفاع‌مقدس که با موضوع معرفی و خوانش کتاب «جنون مجنون» در حوزه هنری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: این کتاب یکی از بهترین آثار ادبیات دفاع‌مقدس در خراسان است. معتقدم با خواندن کتاب «جنون مجنون» مجموعه‌ای از احساسات را تجربه می‌کنید و شاید بهتر بود این کتاب «اشک‌ها و لبخندها» نام می‌گرفت.

وی افزود: این کتاب دایره المعارف واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا (ع) است و نام ۲۷۰ نفر از شهدای این واحد در کتاب بیان شده است. در واقع اینکه یک اثر تاریخ شفاهی نزدیک به رزم‌نامه و گزارش عملیات شود کار ارزشمندی است و می‌توان ساعت‌ها درباره زیبایی‌ها و جامعیت این کتاب صحبت کرد.

این چهره شناخته شده ادبیات دفاع مقدس خاطرنشان کرد: آقای فیض آبادی نویسنده کتاب «جنون مجنون» جاده‌صاف‌کن در زمینه تاریخ شفاهی دفاع مقدس بودند و پس از ایشان کتاب‌های متعددی منتشر شد.

در ادامه حمید جهانگیر فیض آبادی، نویسنده کتاب «جنون مجنون» درباره شیوه نگارش این کتاب، گفت: بنده از دوران پس از دفاع مقدس در وادی روایتگری بودم. پس از بازنشستگی، آشنایان اصرار داشتند که خاطراتم را بنویسم. حدود یک تا دو سال گردآوری خاطرات به طول انجامید و حتی اکنون نیز در هر تجدید چاپ، خاطراتی را که دوستان یادوآری می‌کنند اضافه می‌کنم و سعی داشتم کتاب بیان خاطرات روزانه آن روز‌ها باشد.

وی افزود: در آن زمان بچه‌های ۱۴-۱۳ ساله ما آنقدر شجاعت داشتند که آرپی‌جی‌زن ما بودند و هنوز پس از گذشت ۳۲ سال خاطرات آن روز‌ها از پیش چشمان ما محو نشده است.

نویسنده کتاب «جنون مجنون» با بیان اینکه این کتاب روایت دیده‌های ما است نه شنیده‌ها، تصریح کرد: واقعیت‌های رخ داده بدون تغییرات در این کتاب بیان شده و توسط محمد کاظم کاظمی شاعر و نویسنده برجسته به زیبایی ویرایش شده است.

در پایان این برنامه، از ربابه جعفری، همسر شهید حسین قائنی، با حضور علی‌اصغر رجبی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان خراسان رضوی تجلیل و قدردانی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها