زمینه اشتغال بیش از ۳۴ هزار نفر در تعاونی‌های کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد.
کد خبر: ۹۱۰۴۳۵۷
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۳ هزار و ۱۵۴ تعاونی در بخش‌های مختلف ایجاد شده که میزان اشتغالزایی آن‌ها ۳۴ هزار و ۱۲ نفر بوده است.
پروانه نیک مرام افزود: پیش از انقلاب اسلامی تنها ۲ تعاونی با اشتغال ۱۰ نفر و عضویت ۲۰۰ نفر ایجاد شده بودند.
وی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون تعداد ۳ هزار و ۱۵۴ واحد تعاونی با عضویت ۳۱۶ هزار و ۶۴۹ نفر در این استان به ثبت رسیده است.
نیک مرام ایجاد تعاونی‌های تخصصی، کارآمد و توانمند برای نقش آفرینی را در ابعاد مختلف جامعه ضروری دانست و بیان کرد: تقویت و حمایت از تعاونی‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت آنان در دستور کار این اداره قرار دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد:هم اینک ۲۰۴ تعاونی زنان در بخش‌های متفاوت با اشتغالزایی یک هزار و ۷۰۰ نفر ایجاد شده در حالی که پیش از انقلاب هیچ گونه تعاونی بانوان در کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت.
وی اضافه کرد:امسال ۳۵۹ تعاونی غیر فعال شناسایی و با تکمیل فرم‌های نظارت عمومی، مالی و مدیریتی تعیین تکلیف و از فهرست آمار تعاونی‌های موجود خارج شدند.
نیک مرام گفت: تشکیل ۲۰۰ تعاونی در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات، تشکیل ۲۵ تعاونی صادرات گرا به ویژه در بخش صنایع دستی، تشکیل هفت شرکت توسعه عمرانی شهرستانی، تشکیل ۲۵ تعاونی آبران به منظور استفاده از پتانسیل‌های منطقه از جمله افق‌های پیش بینی شده بخش تعاونی در پنج سال پیش رو است.
ارسال نظرات