رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان سمنان:
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان سمنان با اشاره بر فرهنگ غنی مردم استان سمنان گفت: فرهنگ غنی مردم استان سمنان منجر به کاهش ۲۵ درصدی جرائم نیرو‌های مسلح در استان سمنان شده است
کد خبر: ۹۱۰۴۳۱۱
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، رحیم یونسی‌زرینی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان بسیج علمی و پژوهشی استان سمنان برگزار شد، با اشاره به فلسفه وجودی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: این نهاد به‌عنوان نهادی وابسته به قوه قضاییه و مأمور رسیدگی به جرائم نیرو‌های مسلح است.
وی اظهار داشت: از دستاورد‌های مهم این سازمان، کاهش جمعیت کیفری زندانیان بوده و طی این سال‌ها بخش عمده‌ای از جرائم کاهش یافته است.
یونسی‌زرینی آموزش نیرو‌های مسلح، کاهش جمعیت کیفری زندانیان و کاهش جرائم در حوزه سربازان وظیفه را از نقاط قوت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برشمرد.
وی ادامه داد: امروز جرائم خشن، چون شلاق در قانون مجازات جرائم مسلح وجود ندارد و این امر در راستای رعایت حقوق بشر و تکریم انسان‌هاست.
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان سمنان با اشاره به اینکه این سازمان در حوزه قانون‌گذاری و آموزش نقش موفقی ایفا کرده، افزود: فعالیت این سازمان در پیشگیری از وقوع جرم و جذب نیروی انسانی قابل قبول بوده است.
یونسی زرینی با بیان اینکه امروز در سازمان قضایی امور با برنامه‌ریزی مدون و با تدبیر پیش می‌رود، افزود: یکی از اقدامات سازمان قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندانیان بوده و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این امر پیش‌رو بوده است.
وی با اشاره به میزان ورودی پرونده‌های نیرو‌های مسلح طی ۱۰ ماه گذشته به دادسرا گفت: امسال ۶۵۰ پرونده در این حوزه وارد دادسرا شد که بخشی از این پرونده‌ها مربوط به فرار از خدمات و بخشی مرتبط با ضرب و جرح بوده و با پرونده‌ای تحت عنوان اختلاس و خودزنی مواجه نبوده‌ایم.
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان سمنان به مساوی بودن آمار ورودی پرونده‌ها در سمنان نسبت به سال گذشته اشاره و تصریح کرد: اگر آمار استان سمنان با آمار استانی مشابه خود قیاس شود، آمار ورودی سمنان ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.
وی ادامه داد: در استان سمنان به لحاظ وجود فرهنگ غنی و اسلامی در حوزه نیرو‌های مسلح با کاهش ۲۵ درصدی جرائم و ورودی پرونده‌ها مواجه هستیم.
یونسی‌زرینی خاطرنشان کرد: در بخش ضرب و جرح کاملاً با کاهش جرم همراه بوده‌ایم و این امر به لحاظ وجود فرهنگی انقلابی و قانونمداری در مردم سمنان است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها