برگزاری نشست روشنگری تخصصی به همت کانون بسیج فرهنگیان سقز

نشست روشنگری تخصصی به همت کانون بسیج فرهنگیان سقز با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه سقز برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۴۲۷۱
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، نماینده، ولی فقیه در سپاه سقز درنشست روشنگری وبصیرت افزائی فرهنگیان که به مناسبت چهل سالگی انقلاب وباهمین موضوع درسالن اجتماعات شهید بهشتی وبا حضور ۲۵۰ نفر از فرهنگیان این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه خطرناک‌ترین دشمنان مسلمانان، یهود هستند دولتمردان امریکا واسرائیل پیوسته دنباله رو تطامع ومنافع خود بوده وهستند گفت: درگیری ما بااستکبار جهانی "ماهیت دینی" دارد وآن‌ها تسلیم شدن وفرمانبرداری بی، چون وچرای ما رامی خواهند واین یکی از ویژگی‌های استکبار جهانی است که دنبال سلطه بر تمامی مردم جهان هستند.

وی با طرح این سوال که چرا جمهوری اسلامی باید مستقل باشد؟ افزود:جمهور اسلامی ایران بخاطر اینکه ماهیت اسلامی دارد وبر اساس تعالیم دین مبین اسلام حاضر به فرمانبرداری از استکبار نیست از سوی آنان قابل پذیرش نیست.

وی افزود ماهم مثل تمام ملل پیشرفته دنیا می‌خواهیم رشد کنیم ودر سایه دانش ملی واستعداد‌های جوانان این مرز وبوم در دنیا خود را اثبات نماییم، اما واقعا چرا هر وقت ما پیشرفت می‌کنیم آمریکا می‌خواهد این پیشرفت‌های مارا نادیده و بی ارزش نشان دهند.

ایشان اظهار نمودند همچنان که به یاد داریم دشمنان پیروزی مارا در اوایل انقلاب بخاطرجنگ تحمیلی به کاممان تلخ کردند.

حجت الاسلام شفیع خانی ادامه داد:آمریکا ومتحدین آن‌ها پیشرفته‌ترین دانش هسته‌ای جهان رادر دست دارند، اما همین که ما می‌خواهیم در حوزه دانش هسته‌ای تلاش کنیم از این پیشرفت هراس دارند وآن را نمی‌پذیرند ونخبگان ما را ترور می‌کنند.

وی بایادآوری تاریخ درخشان کشورمان، اظهار کرد:نگاهی به گذشته جهان اسلام به خصوص ایران اسلامی، به خوبی در می‌یابیم که زمانی که ایرانیان از دانش پزشکی وپیشرفت‌های علمی زیادی برخوردار بودند، اروپا وآمریکا از هیچ نوع دانش اولیه وحتی تمدن در حدمتوسطی نیز برخوردار نبودند.

این مسئول، بهانه تراشی استکبار جهانی ومتحدین آنان را جزء لاینفک برنامه هاوسناریو‌های کهنه‌ی آنان توصیف کرد وافزود در بحث مذاکرات هسته‌ای نیز وقت ما راگرفتند وبه ما خیانت نموده، تحریم‌ها ومانع تراشی‌های زیادی را سدّ راه ما قراردادند؛ اما به رغم همه این دسیسه‌ها وچالش‌هایی که فرا روی ملت ایران قرار می‌دهندبه شکرانه مددالهی وبا همّت و استعداد خدادادی فرزندان ایران اسلامی، هر روز شاهدپیشرفت‌های چشمگیری درهمه عرصه‌ها بوده وخواهیم بود.

وی بااشاره به اینکه علت اصلی دشمنی آمریکا واستکبار با ایران، براندازی نظام اسلامی بوده وخواهد بود افزودند استکبار جهانی برای ضربه زدن به منافع ملی، میهنی وارزش‌های دینی ما، فتنه‌هایی را طراحی واجرا نمودند؛ برای نمونه اختلاف بین شیعه وسنی راه انداختند وبرای لجاجت وتقویت اختلافات پشت عربستان ایستادند وگمان می‌کردند که موفق خواهند شد، اما همچنان که تاریخ ثابت کرده است هرکشوری که به آمریکا اعتمادکرده ضرر کرده است. وتن‌ها کشوری که در برابر آمریکا ایستادگی نموده وبا استفاده ازتدابیر ارزنده رهبری فرزانه ومردمی همیشه در صحنه باصلابت مقاومت وپایمردی به خرج داده است ایران عزیزمان بوده است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه سقز، ایستادگی نظامی آگاه در کنار ملت سرافراز ایران در مقابله ترویج فرهنگ صهیونیستی رابه عنوان یکی از عوامل دشمنی استکبار با ملت ایران دانست وگفت: تازمانی که همکاری با اسرائیل از جانب آمریکا و ایّادی آنان ادامه داشته باشد و با فلسطین اشغالی و ملل مستضعف دنیا دشمنی کند، ما در برابرش خواهیم ایستادزیرا معتقدیم که حمایت از مستضعفین و مظلومان، اساس کار ما و از رهنمود‌های دین مبین اسلام است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سقز ادامه داد: رمز پیروزی ملت ایران توکلی است که به خدا دارد و تا زمانی که این توکل ادامه داشته باشد، ایران همچنان پیروز است و تا مردم پشت سر این انقلاب و رهبری است، کسی نمی‌تواند به این ملت و کشور خیانت نموده و چشم طمع داشته باشد.

وی به مشکلات موجود در سطح کشور نیز اشاره کرد و گفت: دشمن از نارضایتی‌های موجود و مشکلات و گرانی ها، پیوسته درصدد سوء استفاده است، اما مردم ایران توانستند به موقع دست دشمن را بخوانند و توطئه‌هایی را که آنان برای ملت ایران از جهات مختلف اقتصادی و اجتماعی و... طرح ریزی کرده بودند، با درک و فهم وسیع خود تشخیص دادند.

حجت الاسلام شفیعی خانی افزود: نارضایتی در بین مردم در جنگ اقتصادی، یکی از ترفند‌های بسیار بزرگ دشمنان است، زیرا آنان درجنگ سخت و جنگ نرم نتوانستند در ملت ایران نفوذ کنند، اما چون هدف آنان براندازی نظام بوده وهست از هر راهی که تشخیص بدهند، مردم و کشور ایران را مورد هجمه و توطئه و فشار قرار خواهند داد.

وی یکی از راه‌های ایستادگی در برابرحملات سایبری و جنگ اقتصادی را هوشیاری نهاد‌های قانون مجلس خواند وگفت: نمایندگان مجلس باید از حواشی پرهیز نموده و با فعالیت و نظارت مضاعف اقتصادی، خود را تقویت کنند و گلوگاه‌های اقتصادی را شناسایی کرده و در تمامی برنامه‌ها حضور فعال داشته باشند تا دشمن موفق نشود از طریق موارد فوق نارضایتی رادر بین ملت ایران ایجاد نماید.

مسئول دفترنماینده، ولی فقیه در سپاه سقزافزود: ایجاد نارضایتی از درون را یکی از ترفند‌های دشمنان خواند و گفت: دشمن می‌خواهداز درون و از طریق عده‌ی محدودی که باور و عقیده متزلزل دارند نارضایتی ایجاد کندتا به خیال خام خود ناکارآمدی در دولت را به اثبات برساند، اما همچنان که می‌دانیم امروز جبهه‌های مقاومت، چشم امیدشان به این انقلاب دوخته شده است و در این میان وظیفه معلمان، ارتقاء سطح بصیرت و انتقال ارزش‌های دینی، انقلابی و ایجاد علقه ملی دربین دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: مردم مهمترین پایه مقابله با فتنه‌ها هستند که در بزنگاه‌ها با حضور فعال خود در صحنه، تمام دسیسه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

شفیع خانی با تأکید بر این که بی بصیرتی در طول تاریخ انسان‌ها زیادی را در دام فتنه گرفتار نموده است، تصریح کرد: بصیرت افزایی جامعه مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه معلمین و جامعه فرهنگی برای مقابله بافتنه و فتنه انگیزی است.

وی در ادامه ند نمونه از مصادیق بی بصیرتی برخی از گروه‌ها اشاره نمود و یادآور شد: فشار اقتصادی، عملیات روانی، تحریک مردم به اغتشاش و تعامل با جریان داخلی از مراحل مواجهه دشمن با فتنه انگیزان است.

این مسئول با اشاره به اینکه امروزه جامعه ما با مشکلاتی همچون معیشتی واقتصادی و اجتماعی روبروست، اظهار کرد: علیرغم این مشکلات کشور ما نسبت به بسیاری از کشور‌های جهان سرآمد است.

حجت الاسلام و المسلمین شفیع خانی تأکیدکرد: امروز دشمن به دنبال توطئه‌افکنی علیه ایران اسلامی است و با تحریم می‌خواهدمردم را علیه انقلاب اسلامی ایران بشوراند، اما باید مردم هوشیار باشند و بدانند که انقلاب ما پس از چهل سال از عمر بابرکت خود به پیشرفت‌های گسترده‌ای در جهان دست یافته است.

وی یادآور شد: تمامی جنگ‌هایی که امروزعلیه ایران اسلامی انجام می‌شود به دلیل پیشرفت‌هایی است که این کشور داشته ودشمنان از اقتدار و پیشرفت‌های کشور ما در هراسند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سقز افزود: امروزه استکبار و صهیونیست می‌خواهد ما غلام حلقه به گوش دشمنان باشیم، ولی گوش ندادنِ ما، هزینه‌هایی مانند تحریم وسختی دارد که باید پای این هزینه‌ها نیز بایستیم.

وی تصریح کرد: چه شده است که آمریکا وانگلیس از اول انقلاب انواع و اقسام طرح و برنامه‌ها را برای جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده اند. مگر غیر از این است که مردم ما فقط می‌خواستند خودشان برای مملکت شان تصمیم بگیرند و رای آنان موثر و مفید باشد و انقلاب کردند. اما چون دشمن حیات خلوت خودرا در این کشور از دست داد، روی به انواع فتنه‌ها آورد و از هیچ اقدامی اعم از جنگ و ترور و شبیخون فرهنگی و فتنه ۸۸ و.. علیه این کشورکوتاهی نکرد

شفیعخانی در پایان با ذکرآماری به مقایسه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی نسبت به قبل ازپیروزی انقلاب پرداخت و در تمامی عرصه‌ها رتبه‌های جهانی ایران را برشمرد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات