خبرهای داغ:
مدیر گمرک پلدشت مطرح کرد

افزایش صادرات بعد از پیروزی انقلاب

مدیر گمرک پلدشت از افزایش صادرات در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۴۲۳۴
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

 اکبر احمدپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در پلدشت، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی طی چهل سال گذشته، گفت: پیشرفت و توسعه ای که مردم از آن صحبت می کنند همه به برکت خون شهداء و انقلاب در طی این چهل سال به دست آمده است.

 وی تصریح کرد: گمرک پلدشت قبل از انقلاب هفته ای ۲ روز به صورت بازارچه فعال بود ولی امروزه به لطف خداوند پایانه مرزی پلدشت با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان یکی از مجهزترین پایانه های سطح کشور است.

وی اظهار کرد: امروزه گمرک پلدشت برابر با گمرک جلفا و بازرگان خدمات ارائه می کند و همه رویه های گمرکی در پلدشت صورت می گیرد.

مدیر گمرک پلدشت افزود: این مجموعه توانسته است به وظیفه خود در زمینه جذب گردشگر و کاهش فشار کاری گمرک بازرگان عمل کند.

احمدپور گفت: راه اندازی ترانزیت در گمرک پلدشت توانسته است شرکت های حمل و نقل را در این منطقه فعال و پویا کند.

وی اظهار کرد: نزدیک به ۲۱۰ هزار نفر مسافر از این مرز تردد کرده اند که ۹۵درصد آن اتباع خارجی است و این موضوع برای گمرک پلدشت نقطه مثبتی است و با ورود اتباع خارجی برای کشور ارز آوری می شود.

مدیر گمرک پلدشت در خصوص تردد کامیون ها افزود: ۱۳هزار کامیون از این مرز تردد کرده است و افتخار می کنیم که مرز پلدشت از نظر ترانزیت کالاهای خارجی با رویه تیر دومین گمرک بعد از بازرگان است که ارزآوری خوبی برای کشور دارد.

احمدپور در خصوص ارز آوری برای کشور طی ۹ ماهه گذشته، گفت: امسال ۳۰هزار دلار صادرات تنها از مرز ما صورت گرفته است و وقتی ترانزیت باشد نزدیک ۵٫۵ میلیارد دلار ترانزیت و فعالیت تجاری صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: مرز پلدشت چندین سال گذشته در حد یک دفتر بود ولی امروزه از لحاظ آمار صادرات سومین گمرک استان هستیم. 

وی اظهار کرد: یک واحد انبار در این گمرک فعال است و فعلا کفاف فعالیت ها را می کند ولی توسعه انبارها از سیاست های کاری ما است.

انتهای پیام

ارسال نظرات