خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خواستار شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: الهام گیری از مبانی دینی در تولید محتوا مغفول نماند.
کد خبر: ۹۱۰۳۹۵۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از بسیج رسانه آذربایجان غربی، ناصر خدایاری، در دیدار با اعضای ستاد برگزاری نخستین جشنواره رسانه ای ابوذر در آذربایجان غربی، با اشاره به ادغام جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان با جشنواره ابوذر ابراز امیدواری کرد بیش از این شاهد همکاری و همگرایی تشکل های رسانه ای و رشد و اعتلای جایگاه رسانه ای استان باشیم.

وی با بیان اینکه باید نگاه روتین و کلیشه ای به جشنواره ها تغییر یابد، خاطرنشان کرد: بروزرسانی محتوای جشنواره ها از ضرورت های استمرار برگزاری جشنواره هاست و باید تلاش شود محورهای جشنواره بر اساس نیارهای جامعه تعریف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برنامه ریری، نظارت و ارزیابی را سه رکن اساسی در اثربخشی برنامه ها خواند و افزود: توجه به این سه رکن می تواند بازخورد مناسبی داشته باشد، بنابراین خروجی جشنواره ابوذر باید جلب رضایت اصحاب رسانه و کمک به رفع مشکلات جامعه باشد.

وی اظهار کرد: ابوذر مظهر صداقت و شفافیت است که بدون توجه به منافع شخصی و با نگاه به منافع جهان اسلام اعلام موضع می کرد، جشنواره رسانه ای ابوذر نیز خوشبختانه توانسته است بدون توجه به گرایش ها و جناحبندی های رسانه ای و با شفافیت و صداقت در راستای ایجاد همگرایی به نفع رسانه ها قدم بردارد.

دکتر خدایاری بر تدوین چشم انداز ۱۴۰۰ در حوزه رسانه ای استان تأکید کرد و گفت: تعیین نقشه راه می تواند به استمرار منظم و سیستماتیک  برنامه های رسانه ای استان کمک کرده و همه مدیران و دولتها را مجاب به ادامه کار کند.

وی در ادامه به لزوم بهره گیری از آموزه های دینی و قرآنی در تولید محتوای رسانه ای و فرهنگ سازی در حوزه های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: قرآن، غنی ترین منبع برای استخراج مطالب در زمینه های سبک زندگی ، صنعت و منزلت کار، صرفه جویی، آب و ... است که نباید رسانه ها از آن غافل شوند.

وی تصریح کرد: رسانه ها باید به سمتی حرکت کنند که مطالب مختلف را بر اساس مبانی دینی و قرآنی به صورت کاربردی به مخاطبان ارائه کنند.

دکتر خدایاری در ادامه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و توطئه های دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی در آستانه جشن 40 سالگی انقلاب اشاره و اذعان کرد: رسانه ها نباید فقط به تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب بسنده کنند، باید به مسائلی که تاکنون به آنها پرداخته نشده، بپردازند و در جامعه امیدآفرینی کنند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی، خاطرنشان کرد: رسانه های آذربایجان غربی باید با هدف گذاری مشخص، جریان رسانه ای استان را به سمت توسعه و پیشرفت استان سوق دهند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظرات