سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود در قالب میز خدمت پاسخگوی سوالات مردم در مسجد مسلم بن عقیل این شهرستان شدند
کد خبر: ۹۱۰۳۸۶۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود به همراه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با حضور در مسجد مسلم بن عقیل واقع در شهرک شهید بهشتی شاهرود به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در قالب طرح میز خدمت به سوالات مردم پاسخ داد.
محسن مهدیان ضمن تقدیر از هیئت امنا مسجد مسلم بن عقیل و کانون فرهنگی و هنری دارالسلام گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میز خدمت با هدف آشنایی هرچه بیشتر مردم با فعالیت‌های این دو اداره راه اندازی شد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود افزود: با توجه به سیاست دولت اکثر برنامه‌ها برون سپاری شده است و در اختیار موسسات، کانون‌ها و... قرار گرفت که نظارت بر عملکرد آن‌ها از وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
مهدیان تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری این اداره در قالب خبرگزاری، کانون، آموزشگاه، موسسات و انجمن‌ها اجرایی می‌شود.
وی ابراز داشت: برگزاری شورای فرهنگ عمومی و توسعه قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که اداره فرهنگ و ارشاد نظارت و اجرای آن را برعهده دارد که این برنامه‌ها به ویژه شورای فرهنگ عمومی سهم بسزایی در بهبود و تقویت فرهنگ جامعه دارد و از این حیث حائز اهمیت است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی، نکوداشت مفاخر، همایش‌ها و تجلیل از نخبگان حوزه فرهنگ و هنر برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری این اداره است.
مهدیان به فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: این کانون‌ها با محوریت مساجد فعالیت می‌کنند که نقش ویژه‌ای در جذب جوانان به مسجد دارند.
در ادامه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود نیز به چهار کتابخانه فعال در شاهرود اشاره کرد و گفت: با توجه به تراکم جمعیت شهرک بهشتی این قابلیت وجود دارد تا کتابخانه‌ای در آن فعال شود که در صورت آماده سازی مکان آن به صورت مردمی اداره کتابخانه‌ها آن را راه اندازی و تجهیز خواهد کرد.
سید ابراهیم موسوی افزود: از فعالیت‌هایی که توسط این اداره صورت می‌گیرد می‌توان به نشست‌های کتابخوان با لهجه شاهرودی، مسابقات کتابخوانی، لیگ کتابخوان و... اشاره کرد.
حجت الاسلام عظیم پناهی کارشناس ویژه دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز گفت: کانون فرهنگی و هنری این مسجد ثبت شده است که امیدواریم با توجه به نیاز اهالی این شهرک به زودی شاهد فعالیت آن باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها