مادران شهيدان كه در مكتب والاي زهراي اطهر(س) و زينب كبري(س) تربيت یافته اند
کد خبر: ۹۱۰۳۸۵۵
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، یادواره شهید فرهنگی حسین قایدی با حضور امام جمعه شهر خورموج و رئیس آموزش و پرورش دشتی و مسئول بسیج دانش آموزی خورموج و برادر شهید در مدرسه اشراق برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم سید نیام الدین حسینی با قرائت قرآن جلسه را شروع کردند سپس سرود جمهوری اسلامی تایران تنین انداز شد و در ادامه جاب آقای حسینی رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتی به خیر مقدم پرداختند و در ادامه برادر شهید حسین قایدی با ذکر خاطراتی از ایشان و نحوه شهادتش مطالبی بیان نمودند.

سپس حاج خلیل رضایی رزمنده وآزاده 8 سال دفاع مقدس در جمع دانش آموزان مدرسه اشراق خورموج که به عنوان سخنران یادواره دعوت شده بودند اظهار داشت: زنان ما در طي حماسه دفاع مقدس دوش به دوش رزمندگان دلير و غيور اين مرز و بوم دليرانه ايستادند و به جهانيان نشان دادند كه در راه آرمان و عقيده خويش حاضرند از عواطف و احساسات خود چشمپوشي كنند.

آقای رضایی در ادامه بیان نمودند: زنان غيور و شجاع ايراني گاه با دست خالي و يا چوبدستي مزدوران بعثي را به اسارت گرفتند. يك شيرزن سوسنگردي با چوبدستي خود چند سرباز عراقي را به اسارت گرفت و قهرمان ديگري تعدادي از آنان را در يك اتاق محبوس كرد و به سربازن اسلام تحويل داد. آنان در شهرهاي مرزي دليرانه مقاومت كردند گويي ترس را از ياد برده بودند و فقط به حق ميانديشيدند.

 ایشان از روحيه مقاوم و بسيار بالايي برخوردار بودند. اجساد مطهر پدران، برادران و دوستانشان را با دست خودشان به خاك ميسپردند.عشق و علاقه مادر به فرزند وصفناپذير است در عين حال مادران شهيدان كه در مكتب والاي زهراي اطهر(س) و زينب كبري(س) تربيت شده اند اين تمايل فطري خودشان را فداي خواست و رضاي حق كردند و با طيب خاطر و اشتياق فرزندان خود را راهي جبهه نموده و شهادت نامه آنان را امضاء نمودند.

در پایان مداح اهل بیت (ع) سید محسن موسوی به ذکر مصیبت و مداحی در رسای حضرت زهرا(س) و شهدا پرداخت.

ارسال نظرات