خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: برای مقابله با ناامیدی و شکست هیچ گاه به زمان‌های بد زندگی فکر نکنیم بلکه خود را از شرایط سخت دور کنیم و به خود یادآوری کنیم که "ما خداوند را داریم و هیچ گاه تنها نیستیم" و یقینا این نگاه گام های ما را برای ادامه زندگی صحیح مستحکم تر خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۰۳۸۱۹
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در بازدید از جلسه گروه درمانی انجمن های 12 قدمی که در مسجد جامع عتیق قزوین برگزار می شود، گفت: شکست بخش مهمی از چرخه‌ زندگی هر انسانی است و وقتی که در زندگی با شکست روبرو می شویم این به معنای پایان راه نیست بلکه نقطه شکست انسان ها دقیقا می تواند نقطه پیروزی آن ها باشد چون بسیاری از انسان های موفق هم بارها شکست را در زندگی تجربه کرده اند.
رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: علت شکست گاهی فقر، مشکلات مالی و خانوادگی است که باید با تلاش مضاعف، قناعت و توکل به خدای متعال با آن مبارزه نمود اما انسانی که به عنوان خلیفه خدا در زمین محسوب می شود و از همه مخلوقات بالاتر است و می تواند تا معراج بالا برود چرا باید خود را در زندگی ناامید و شکست خورده ببیند؟
وی خاطرنشان کرد: گاهی علت شکست و ناامیدی انسان ها گناه و معصیت است که با توبه به درگاه الهی می توان امیدوار شد و بدانید که قرآن نسخه بی بدیل هدایت انسان ها به راه درست است و اگر ما در زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی و... خود بتوانیم به درس های زندگی قرآن، آموزه های دین مبین اسلام، ارزش های اخلاقی و سیره اهل بیت(ع) توجه کنیم بدون شک در زندگی کم تر دچار گناه و خسران می شویم.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در ادامه با بیان این که در آيات و روايات آمده كه زندگی با درد و رنج زيادی همراه شده است، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید كه سختی‌ها و مشكلات زندگی وسيله‌ای برای تكامل معنوی انسان و راهی به سوی سعادت و خوشبختی است و این انسان است که از دل رنج‌ها و مشكلات به اوج قله های سعادت می رشد.
مقام ارشد قضایی استان بیان داشت: در احادیث امام صادق(ع) آمده است "خداوند زمانی كه بنده‌ای را دوست بدارد، ‌او را در دريای شدايد غوطه‌ور می‌سازد". اين نوع نگرش باعث می‌شود كه انسان ها هيچ گاه در برابر شكست‌ها نااميد نشوند و سختی‌ها را لطفی از سوی خداوند بدانند.
رییس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: وقتی انسان به خدا توكل ‌كند، احساس توانمندی می نماید و يقين می‌كند كه خداوند هميشه او را ياری می کند و به همین خاطر هيچ گاه نااميد نمی‌شود و يكی از روش‌های اساسی در درمان يأس و نااميدی توكل به خدا و شکرگزاری از نعمت های الهی است.
وی در ادامه تاکید کرد: برای مقابله با ناامیدی و شکست هیچ گاه به زمان‌های بد زندگی فکر نکنیم بلکه خود را از شرایط سخت دور کنیم و به خود یادآوری کنیم که "ما خداوند را داریم و هیچ گاه تنها نیستیم" و یقینا این نگاه گام های ما را برای ادامه زندگی صحیح مستحکم تر خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی یادآور شد: ممکن است ما همیشه حکمت اتفاقات را در زندگی درک نکنیم ولی قطعا دلیلی برای رخ دادن آنها وجود دارد و باید تلاش کنیم به این درک و باور برسیم که هر اتفاقی حکمتی دارد و همه چیز تحت کنترل خداوند است و از قدرت ما انسان ها خارج است، بدون شک با این نگاه در مواجهه با مشکلات و سختی ها و ناملایمات زندگی تصمیمات عاقلانه ای خواهیم گرفت.
این مقام قضایی استان خطاب به افراد در حال بهبودی گروه درمانی انجمن های 12 قدمی گفت: همه شما یک بار نقطه سیاه زندگی را تجربه کرده اید و از خانواده، جامعه و دوستان طرد شده اید اما خداوند نسبت به شما این عنایت را داشته و تولد دوباره ای را به شما هدیه داده است و حالا شما بهتر از هر انسان دیگری معنی شکست را درک کرده اید و راه مقابله با آن را نیز پیدا کرده اید و حالا از این تجربه بزرگ باید به خوبی بهره مند شوید و به هم نوعان خود کمک کنید و این را بدانید که دستگیری از انسان های گرفتار چیزی کمتر از عبادت در درگاه خداوند نیست.
رییس کل دادگستری قزوین بیان داشت: حرف ها، درد و دل ها و تجربه تلخ و شیرین شما از زندگی گاها از سخنرانی بسیاری از علماء، روحانیون و سخنرانان می تواند تاثیرگذارتر باشد و انتظار این است صداوسیما و سایر رسانه ها از تجربیات شما به خوبی در جهت آگاه سازی جامعه از بلای خانمان سوز اعتیاد استفاده نمایند و شاید بتوان بسیاری از انسان های گرفتار در دام مواد مخدر را با بیان تجربیات افراد بهبود یافته برای پاک سازی در این انجمن ها جذب نمود.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در پایان خاطرنشان کرد: با رایزنی با مقامات استانی امیدواریم بتوانیم مکان مناسبی را برای برگزاری این کلاس ها آماده نماییم تا بتوان افراد بیشتری را جهت بهبود جذب نماییم تا برگزاری این کلاس ها در استان گسترده تر شود.
در این بازدید محمد قاسمی دادستان قزوین، حجت الاسلام کرمی معاون دادستان قزوین و حجت الاسلام اسدی کارشناس معاونت فرهنگی دادگستری حضور داشتند.
1001پ3-/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها