خبرهای داغ:
آئین اختتامیه سومین دوره کشوری تربیت راهنمایان سواد مجازی با رویکرد نوجوانان که در مجتمع یاوران مهدی قم برپا بود پس از سه روز به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۱۰۳۷۶۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
دوره کشوری تربیت راهنمایان سواد مجازی سازمان سراج پایان یافت

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سازمان فضای مجازی سراج که طی دو سال اخیر دو دوره آموزشی برای راهنمایان سواد مجازی کشوری داشت و نتیجه مثبتی گرفته بود، در ابتدای بهمن ماه ۹۷ نیز سومین دوره را با رویکرد نوجوانان در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار کرد.

سومین دوره کشوری تربیت راهنمایان سواد مجازی با رویکرد نوجوانان که از روز چهارشنبه، سوم بهمن ماه با حضور ۱۵۰ نفر از مربیان و متربیان سازمان فضای مجازی سراج آغاز شده بود، امروز پایان یافت.

در این دوره سه روزه، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین، احمدرضا متین‌فر مدیر مرکز سواد مجازی و احمد قیومی معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سراج، یوسف خدابنده‌لو روان درمانگر و پژوهشگر فضای مجازی، کمیل زاهدی‌تجریشی از اساتید دانشگاه و روانشناس بالینی، حامد امامی پژوهشگر و مدرس سواد رسانه‌ای، مصطفی ضابط کارشناس رسانه و فضای مجازی، محمد لسانی پژوهشگر فرهنگ و رسانه، صالح اصغری معاون آموزش سازمان سراج و حسین قائم‌پناه کارشناس ارشد جامعه شناسی دانشگاه تهران ازجمله افرادی بودند که در این دوره برای راهنمایان سواد مجازی به صحبت پرداختند.

هرزه نگاری در فضای مجازی و مدیریت میل جنسی، سواد بازی‌های رایانه‌ای (ارائه محصول تولیدی)، صنعت سرگرمی، چالش‌های اطلاعاتی و نوجوانان، نوجوان دیجیتال، کارآفرینی و فضای مجازی، تربیت فرهنگی- رسانه‌ای نوجوان (مطالعه بین‌الملل)، هدف، برنامه‌ریزی و فضای مجازی، فرهنگ شهرت (سلبریتی‌ها) و قوانین کاربردی و جرایم رایانه‌ای ازجمله مسائلی بود که طی این سه روز پیرامون آن‌ها صحبت شد.

در آیین اختتامیه سومین دوره کشوری تربیت راهنمایان سواد مجازی، از کفاشی مدیر سازمان سراج در استان خراسان شمالی به دلیل فعالیت جدی و جریان‌سازی در حوزه کودک و نوجوان در سواد فضای مجازی تقدیر شد.

همچنین از مدیر سازمان سراج استان گلستان بخاطر امتداد و اجرای دو دوره گذشته سواد مجازی، مسؤول سازمان سراج مازندران به دلیل جریان‌سازی مناسب و ارتباط با سازمان‌های موثر، مدیر سازمان سراج اردبیل به علت تعامل خوب در فرهنگ عمومی و ارتباط سازنده با صدا و سیما و مدیر سازمان سراج آذربایجان غربی به دلیل زیرساخت دقیق در حوزه شبکه کردن تجلیل به عمل آمد.

نخستین دوره کشوری سواد مجازی با رویکرد موضوعات کلی (بازی‌های رایانه‌ای، سواد شبکه‌های اجتماعی، امنیت کاربری، آینده پژوهی، مهارت‌های عمومی، فن بیان و ...) و دومین دوره تربیت راهنمایان فضای مجازی طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ با رویکرد خانواده در سازمان سراج برگزار شده بود و قرار است دوره چهارم که سال آینده انجام می‌شود، سواد فضای مجازی با رویکرد کارآفرینی برای حوزه جوان و نوجوان باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها