خبرهای داغ:
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با اشاره به کمک سازمان تامین اجتماعی به تولیدکنندگان استان گفت: این سازمان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان طلب از کارفرمایان در استان دارد، اما برای حفظ اشتغال پایدار هیچ واحد تولیدی را تعطیل نکرده است.
کد خبر: ۹۱۰۳۷۵۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
تامین اجتماعی ۱۵۰ میلیارد تومان از کارفرمایان قمی طلبکار است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی اصغر دادخواه ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به خدمات سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: این سازمان به سمتی پیش می‌رود که تمام خدمات خودش را به صورت غیرحضوری به بیمه شدگان ارائه دهد.

وی ادامه داد: زنان خانه دار استان قم می‌توانند برای استفاده از خدمات ۱۸ گانه سازمان تامین اجتماعی با مراجعه به شعبات این سازمان در سن زیر ۴۵ سالگی با پرداخت حق بیمه، جزو بیمه پردازان سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند و پس از سن ۴۵ سالگی بازنشسته شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم افزود: کمیسیون‌های مختلفی برای حفظ اشتغال پایدار کارگران استان در استانداری قم تشکیل می‌شود و سازمان تامین اجتماعی در استان به ۱۰۰ درصد مصوبات این جلسات عمل می‌کند.

دادخواه با اشاره به کمک سازمان تامین اجتماعی به تولیدکنندگان استان قم اظهار کرد: این سازمان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان طلب از کارفرمایان در استان دارد، اما برای حفظ اشتغال پایدار هیچ واحد تولیدی را تعطیل نکرده است.

وی ادامه داد: استان قم حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۵۰ هزار نفر از آن‌ها زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ۵۸ درصد مردم استان را شامل می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم افزود: بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در استان می‌توانند از خدمات بیمارستان امام رضا (ع) و سه درمانگاه دیگر به صورت رایگان استفاده کنند، ولی آن‌ها اگر بخواهند که از سایر مرکز درمانی استفاده کنند، باید بخشی از هزینه‌ها را خودشان پرداخت کنند.

دادخواه با اشاره به پرداخت بسته حمایتی به بازنشستگان استان قم اظهار کرد: به بازنشستگان استان بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی پرداخت شده، اگر کسی از ایشان تاکنون این بسته را دریافت نکرده است، از طریق شماره ۱۴۲۰ پیگیری کند.

وی ادامه داد: از جمله افراد زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی در استان قم می‌توان به ۲۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی و هفت هزار نفر از قالیبافان اشاره کرد، همچنین ۲۲۰ هزار نفر از کارگران استان که کارفرما دارند، زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم افزود: این سازمان در استان چهار شعبه و پنج کارگزاری برای ارائه خدمات به بیمه شدگان خود دارد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه پردیسان اکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و به دنبال راه اندازی یک شعبه تامین اجتماعی در این منطقه برای تسهیل ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی در منطقه پردیسان هستیم.
ارسال نظرات