خبرهای داغ:
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس گفت: میزان خدمت رسانی این دفتر از محرومان در دهه فجر امسال بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۱۰۳۷۲۱
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، جابر مهدی یار مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ابلاغ مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر اینکه مسیر کار حرم در خارج از حرم نیز ادامه یابد و به این منظور که نیازی نیست فقط آستان در مشهد خدمات ارائه دهد و در همه شهرها و کل جهان می شود این خدمات را ارائه داد ما بر آن شدیم که این دیدگاه را اجرایی کنیم.

جابر مهدی یار اظهار کرد: اولین اقدام ما از شهریور سال ۹۵ که در فارس شروع به کار کردیم تشکیل شورای مرکزی در شیراز و به دنبال آن در شهرستان‌ها بود که در ادامه نیز مسئولین کانونهای رضوی مشغول به کار شدند.

وی تاکید کرد: هدف ما توسعه فرهنگ رضوی در همه عرصه های فرهنگی، ورزشی و علمی است و آنچه که راهگشای کار ما در این زمینه است اجرایی و عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری است.

ثبت نام 11 هزار خادمیار رضوی در فارس

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱ هزار نفر خادمیار رضوی در استان فارس در سامانه خادمیاران ثبت نام کرده اند، گفت: کسانی که در سایت خادمیاران رضوی ثبت نام کردند می توانند در کسوت خادمی اقدام کنند و در آستان رضوی خادم شوند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به مراحل انجام شده ما اعلام آمادگی می‌کنیم که این تعداد ثبت نام شدگان آماده ارائه خدمات به متقاضیان هستند.

مهدیار اضافه کرد: سه کار  اصلی به عنوان هدف مشخص شده است که اولین هدف؛ رسیدگی به کار محرومین و نیازمندان از جانب امام رضا(ع)، دومین هدف تلاش برای توسعه فرهنگ رضوی در سطح استان فارس و هدف نهایی ما حضور در حرم به عنوان خادمان امام رضا از زن و مرد است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۲ میلیارد تومان خدمات به مردم محروم ارائه گردید گفت: این خدمات شامل کارت های نقدی؛ برای بیماران یا کسانی که مراقب در خانه ندارند، دانشجویان کم برخوردار و خانواده‌های نیازمند هزینه شده است.

مهدی یار ادامه داد: یکی از شاخص های کار، واگذاری بسته های خشک تغذیه است که در همین راستا ۵ هزار بسته واگذار شده است.

وی افزود: توزیع ۱۳ هزار بسته لوازم التحریر و کیف مدرسه برای بچه های نیازمند و توزیع ۲۳۵ عدد جهیزیه ۲۰۰ اسفند برای محرومان در راستای همین برنامه‌ها بوده است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس گفت: در واقع این کمک ها به نیازمندانی ارائه می شود که روی اعلام نیاز را ندارند و ما سعی کردیم که حرمت ها حفظ شود.

اعزام ١٢٠٠ نفر زائر اولی به مشهد الرضا

مهدی یار ادامه داد: ما تا کنون برای ١٢٠٠ نفر بالای ۴٠ سال که تاکنون به حرم مشرف نشدند برنامه خادمی اجرا کردیم و این افراد به مشهد الرضا اعزام شدند.

وی افزود: بالای ۵٠ هزار نفر در این خصوص شناسایی شده اند که کار شناسایی این افراد به واسطه رابطینی که در شهرستان ها حضور دارند، صورت گرفته است.

مهدی یار با اشاره به ایجاد مهدالرضا(ع) برای کودکان پیش دبستانی گفت: ما در حال حاضر ١٠٢ کلاس در سطح استان داریم ‌و تعداد ١۴٠٠ نفر در این کلاس ها در حال تحصیل در علوم قرآنی هستند.

وی گفت: ما پیش بینی کردیم که این تعداد ١۴٠٠ نفر را طی دو گام که گام اول در سال تحصیلی ٩٩-٩٨ برداشته می شود را به ٨٠٠٠ نفر افزایش دهیم تا در این زمینه به نقطه مطلوب برسیم.

مهدی یار گفت: در زمینه برگزاری دوره های تربیت مربی کلاس های قرآنی مهدالرضا اموزش ١۶٠٠ نفر مربی را در برنامه داریم که تا کنون کار آموزش ٢٧٠ نفر صورت گرفته و ۵٠٠ نفر تا پایان سال آموزش می بینند و کار آموزش مابقی در سال ٩٨ به اتمام می رسد.

او ادامه داد: با توجه به حضور فرزندان در پیش دبستانی های مهدالرضا خانواده های آنان نیز تحت آموزش برنامه های فرهنگی آستان قدس قرار می گیرند؛ یعنی خانواده ١۴٠٠ کودک از لحاظ فرهنگی تغذیه می شوند و مشاورهایی دریافت می کنند که توسط ٢٣٠ نفر از اساتید صاحب فن در این زمینه ارائه می شود که این مشاوره ها بر مبنای متون اسلامی و تجربیات اجتماعی و برگرفته از نظرات تشخیصی دانشگاهی به خانواده ها داده می شود.

چشم انداز ایجاد ٨٠٠٠ شغل در فارس

مهدی یار بیان کرد: در راستای ایجاد شغل که طی سه مرحله پیش بینی شده، چشم انداز فراهم کردن  ٨٠٠٠ شغل را در پیش رو داریم و  تا کنون ۴٠٠ شغل با سازکارها و هزینه های تعریف شده ایجاد شده است.

وی گفت: یکی دیگر از اهداف تعیین شده که با همکاری بسیج سازندگی و بسیج مستضعفان اجرا شده است کمک به روستاهای هدف است که شامل روستاییانی می شود که از قصد هجرت به شهرها منصرف شوند.

کمک به زلزله زدکان کرمانشاه

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس اظهار کرد: از دیگر برنامه های اجرا شده کمک به زلزله زدگان کرمانشاه و ارسال ١۴٠٠ چادر برای آن ها و توزیع ٢٠ هزار بسته تبرکی در مدارس بوده است.

مهدی یار با اشاره به برگزاری نمایشگاه تابلوهای قرآنی آثار استاد نعمتی گفت: ما تا کنون موفق به برگزاری کرسی های تلاوت قران شده ایم که شامل یک کرسی در سطح بین المللی و 4 کرسی در سطح قاریان ملی بوده است.

وی گفت: از دیگر فعالیت های دفتر آستان قدس در فارس در بخش ورزش و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان فارس می باشد که در همین زمینه خانم سمیرا ارم مدال جهانی خود را که در پارالمپیک به دست آورده بود از طریق نمایندگی آستان در فارس به موزه آستان قدس معرفی شد و مدال ایشان به این موزه اهدا گردید.

احداث یادمان های مسیر حرکت امام رضا(ع) در فارس

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس با اشاره به بهسازی و اجرای یادمان های در مسیر حرکت امام رضا(ع) از خوزستان به فارس و از فارس به مشهد گفت: ما در این زمینه از اساتید دانشگاه و فعالیت در این حوزه کمک گرفتیم تا بتوانیم یادمان‌هایی را در این مسیر اجرا کنیم.

وی افزود: از دیگر وظایف ما رسیدگی به ایتام و نیازمندان و ایتام سادات است.

مهدی یار یکی از اهداف مهم را دنبال کردن و احداث کارگاه های تولیدی عنوان کرد و گفت: هدف ما احداث کارگاه های تولیدی پیوسته ای است که شامل چرخه کامل تولید به مصرف باشند.

راه اندازی ٨٠ گروه جهادی عمرانی در فارس

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف مهم و به منظور محرومیت زدایی از روستاها فعالیت در زمینه عمرانی است و در اولویت؛ تمرکز ما بیشتر در زمینه پل سازی، تعمیر مساجد و مدارس و رفع مشکلات حسینیه‌ها و تعمیر منازل نیازمندان است که در این زمینه ٨٠ گروه جهادی مشغول به کار هستند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس بیان کرد: از دیگر خدمات این دفتر ارائه برنامه های سهولت در ازدواج و واسطه گری در طلاق و حفظ کانون خانواده می باشد.

مهدی یار اعلام کرد: کسانی که می خواهند خادم امام رضا(ع) باشند می توانند در سایت خادمیاران ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه تمامی هزینه های ما نذورات و هدایای مردمی است و ردیف اعتباری در بودجه نداریم افزود: با هر نیتی که مردم هدایا و نذورات خود را اهدا  کنند هزینه آن ها در همان راه و مسیر و نیتشان هزینه می شود و برای کمک های مردمی، هدایا و نذورات شماره کارت بانک ملت به شماره 6104337670572070 در نظر گرفته شده است.

ثبت اوقاف در حوزه رضوی

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس بیان کرد: متاسفانه پیش از این شاهد اوقافی در حوزه رضوی در فارس نبوده ایم امادر زمینه وقف اگر کسی تمایل داشته باشد در این حوزه می تواند اقدام کند که در همین راستا محمد نعمتی که در حال نگارش پانزدهمین قرآن دست نویس خود هستند ١۴ تابلوی نفیس به ارزش ١ میلیارد تومان را به موزه آستان قدس اهدا کرده است.

وی افزود: چند مورد از وقف های صورت گرفته در این زمینه می شود به یک منزل در نزدیکی امامزاده ابراهیم(ع) در بولوار سیبویه شیراز، یک زمین کشاورزی در نزدیک محله سردخانه شیراز و چندین زمین دیگر کشاورزی در شهرستان های داراب، فسا و جهرم اشاره کرد.

افزایش خدمات به محرومان در دهه فجر

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس  با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: علیرغم اینکه استکبار دائم تبلیغ می‌کرد که ما ۴۰ سالگی انقلاب را نخواهیم دید اما این انقلاب انقلاب بشریت است و مسیر آن نجات بشریت است و ما باید در ادامه مسیر گردنه های زیادی را طی کنیم تا به مسیر همواری برسیم.

مهدی یار گفت: میزان خدمت رسانی این دفتر به محرومان در دهه فجر امسال بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها