حجت الاسلام رضایی:

بی طرفی در تقابل حق و باطل معنا ندارد

کارشناس مسایل دینی و مذهبی تصریح کرد: در تقابل بین حق و باطل بی طرف وجود ندارد، همه یا حسینی هستیم یا یزیدی می باشیم.
کد خبر: ۹۱۰۳۶۹۴
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مسلم رضایی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فارسان، هدف از برگزاری جلسات اخلاقی را تزکیه نفس و اصلاح رفتارهای ناصحیح در زندگی دانست و گفت: کلاس اخلاق برای این است که به آنچه که برای رسیدن به مراتب بالای کمال لازم است، برسیم.

وی، افزود: در تربیت دینى علاوه بر پرورش عاطفى و احساسى، رشد عقلانى و شناختى بسیار مهمّ است و کسانى که اعتقادات محکم اخلاقی نداشته باشند، امكان دور شدن آنها از خوی انسانی بیشتر می شود.

حجت الاسلام رضائی در ادامه به تقابل دائمی جبهه حق و باطل اشاره کرد و گفت: ویژگی حق این است که طعمش شیرین و ماندنی است و باطل طعمش تلخ و نابود شدنی است.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام گفت: نبی مکرم اسلام اظهار کردند؛یا اباذر (الحق ثقیل) یعنی حق سنگین است، چون در آن حقیقت نهفته است و باطل سبک است و چیزی در آن نیست و باطن حق شیرین است. حق و باطل از همان ابتدای خلقت باهم در تقابل بوده اند و این تقابل تا آخرالزمان نیز ادامه خواهد داشت. مهم این است که ما به خودمان نگاه کنیم و ببینیم که الان در کجا ایستاده ایم. باید توجه داشت که در این پیکار حد وسط و بی طرف وجود ندارد. همه یا در جبهه حق هستیم یا در جبهه باطل، باید تکلیفمان را با خودمان روشن کنیم.

وی، با توجه به حدیث شریف پیامبر اسلام، بی طرفی در تقابل حق و باطل را بی معنا دانست و افزود: در تقابل بین حق و باطل بی طرف وجود ندارد، همه یا حسینی هستیم یا یزیدی می باشیم.

حجت الاسلام رضائی در پایان به موضوع اخلاق و رفتار اسلامی در هر سازمانی اشاره نمود و تاکید کرد: مهمترین رکن یک سازمان اخلاق فردی و اجتماعی است. اگر اخلاق در یک سازمان رعایت نشود آن سازمان موفق نخواهد بود.

 

ارسال نظرات