گشایش مرکز تخصصی شاهنامه خوانی در فارسان

اولین مرکز تخصصی شاهنامه خوانی کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی هنری شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۰۳۶۹۰
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ اولین مرکز تخصصی شاهنامه خوانی کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی هنری فارسان با حضور مدیر کل آفرینش های فرهنگی هنری کانون، مسوولان استانی و کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، گفت:  آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ بومی و ملی، کشف و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان در زمینه های فاخر فرهنگی، استمرار فرهنگ شاهنامه خوانی و انتقال درست آن به نسل های آینده و... از جمله اهداف ایجاد این مرکز تخصصی در کانون فارسان به شمار می رود.

فرزاد رحیمی افزود: در این مرکز قرار است فعالیت هایی نظیر؛ شاهنامه پژوهی، روخوانی شاهنامه، روایت قصه های شاهنامه، شاهنامه خوانی، نقالی و... انجام شود.

وی ادامه داد: مرکز فرهنگی هنری فارسان از سال 1394 به صورت تخصصی فعالیت های خود را در حوزه کودک و نوجوان پیرامون  شاهنامه آغاز کرده و با اجرای کارگاه های شاهنامه خوانی تا کنون توانسته اعضای مستعدی را در این بخش پرورش دهد، که درخشش این اعضا در مسابقات ملی و بین المللی در زمینه ی قصه های شاهنامه و نقالی از جمله دستاورد های این فعالیت فرهنگی در این مرکز محسوب می شود.

گفتنی است؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارسان از سال 1376 تاسیس شده است و با پوشش دهی سالانه 3 هزار  کودک و نوجوان در بخشهای فرهنگی، هنری و  ادبی افزون بر بیست سال است به فرهنگ این منطقه خدمت کرده و در کنار ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی موجبات اعتلای کودکان و نوجوانان در فعالیتهای فرهنگی هنری را فرهم نموده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار