استاد حوزه علمیه طالبیه:

سبک زندگی فاطمی نجات‌بخش جامعه بشری است

استاد حوزه علمیه طالبیه گفت: سبک زندگی فاطمی و علوی نجات‌بخش جامعه بشری از انبوه مشکلاتی است که گرفتار آن شده و راه حلی پیدا نمی کند.
کد خبر: ۹۱۰۳۶۴۲
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، اظهار داشت: تأمل در سیره و سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت می‌توان انسان را در مواجهه با برخی باورهای غلط و القایی از سوی بدخواهان اسلام نجات دهد.

وی با بیان این‌که فرهنگ مصرف‌گرایی، اسراف، تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری رایج در غرب، با فرهنگ اصیل ایران اسلامی فاصله دارد، افزود: سبک زندگی فاطمی و علوی نجات‌بخش جامعه بشری از انبوه مشکلاتی است که گرفتار آن شده و راه حلی پیدا نمی کند.

حجت الاسلام سیدی‌ثانی با اشاره به این‌که بانوان جامعه اسلامی با الگوگیری از سیره حضرت صدیقه طاهره(س) می‌توانند در مواجهه با مشکلات زندگی، معیشتی و اقتصادی فائق آیند، افزود: در شرایطی که اغلب جامعه با مشکلات معیشتی مواجه است؛ الگوپذیری از سیره آن حضرت می‌تواند راهگشای امور باشد.

دبیر سابق ستاد تفسیر قرآن کریم در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که سیره دخت نبی مکرم اسلام(ص) همان توصیه‌هایی وحیانی در قرآن کریم است، ابراز کرد: اگر به دنبال سعادت در دنیا و آخرت هستیم، راهی جز تمسک به سیره اهل بیت نداریم، چراکه راه نجات در مسیر ولایت ترسیم شده است.

استاد حوزه علمیه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: آن بانوی والامقام؛ عالمه و عارفه بودند و طبق روایات معتبر وارده؛ مصحف حضرت که مستقیم از سوی خداوند نازل شده، پس از ظهور آخرین منجی عالم بشریت در دسترس عموم مسلمانان جهان خواهد بود.

حجت الاسلام سیدی‌ثانی با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) نمونه‌ای تمام عیار و الگویی کامل از یک انسان ولایت‌پذیر و ولایت‌مدار بود، افزود: آن بانوی مکرم اسلام در راه دفاع از تمام هستی خود گذشت و با نهایت قدرت، استدلال‌ منطقی و خطبه‌های قدرتمند، به روشنگری، بصیرت‌افزایی و احقاق حق امام زمان خود پرداخت.

وی با اشاره به این‌که زبان قاصر از بیان فضائل حضرت فاطمه(س) است، گفت: القاب آن حضرت هر یک نشان از بعدی از ابعاد شخصیتی آن بزرگوار است؛ اگر به دنبال اصلاح جامعه و فرهنگ عمومی کشور هستیم، باید سیره آن بانوی عالمه را الگو قرار دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار