خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی از انتخاب این استان به عنوان پایلوت در طرح سرباز مهارت خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۳۶۴۰
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیر تقی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: در این طرح در حوزه ورزش در رشته های مختلف ضمن استعدادیابی، دوره های مربیگری، داوری برای سربازان جوان، پیرو تفاهم نامه های منعقده برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حوزه جوانان دوره آموزش های عمومی از جمله مهارت های زندگی، کنترل خشم، کارآفرینی اجتماعی برگزار خواهد شد که برای همه این دوره ها مدرک معتبر و رسمی از طرف جهاد دانشگاهی استان اعطا خواهد شد.

تقی زاده ادامه داد: برابر تفاهم نامه صورت گرفته بین نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان تعداد ۴۰ هزار سرباز در فاز اول این طرح از آموزش های لازم در سطح کشور برخوردار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: «سرباز مهارت» موضوعی است که در ساختار فرهنگی کشور تغییر ایجاد می کند، به گونه ای که با توافق وزارت خانه ها با ستاد کل نیروهای مسلح، قرار است مشمولانی که دارای مهارت هستند یا امریه شوند و یا کسر خدمت برای آنها در نظر گرفته شود.

تقی زاده با اشاره به ضرورت ارائه سابقه مهارت به سربازان در زمان خدمت اذعان داشت: با تایید ستاد کل نیروهای مسلح، سابقه مهارت به افرادی که مهارت دارند داده می شود تا بعد از آن وزارت خانه ها برای بهره برداری نیروهای مهارتی اقدام کنند.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد با مهارت، نیازمند سرمایه هستند، خاطرنشان کرد: ایجاد تشکل های مهارتی و صندوق کارآفرینی مهم ترین موضوعاتی است که به پیشبرد اهداف در این زمینه کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات