خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود گفت: باید ایثارگری در جامعه ترویج شود و کارهایی چون گلریزان رمه امید ترویج این فضیلت است که باید گسترش یابد.
کد خبر: ۹۱۰۳۵۸۰
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در مراسم تجلیل از بانیان گلریزان رمه امید در محل مسجد امام حسین (ع) میغان در سخنانی با گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در جامعه ما مشکلات بسیاری وجود دارد، اما این حرکت شما مردم یک حرکت ارزشمند است اظهار کرد: این حرکت ترویج یک فضیلت است و اصل کار با فضیلت است و باید الگو شود و به عنوان یک فضیلت ترویج گردد.
وی با بیان اینکه در قدیم اینگونه حرکت‌ها بسیار بود و همه به فکر هم بودند و روحیه ایثارگری را توسعه می‌دادیم افزود: باید این روحیه ایثارگری که به برکت انقلاب اسلامی احیا شد را دوباره با توجه به اینکه کمی در چرخه مادیات و زندگی رفته‌ایم این کار یک فضیلت است که آسیب‌ها جبران شود.
امام‌جمعه شاهرود با بیان اینکه بسیاری از دستورات دین برای این است که آسیب‌ها کم شود گفت: توصیه به توجه به یتیم و یا عیادت بیمار برای کم‌کردن آسیب‌ها و آلام است و این ایثار است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اهالی میغان ایثارگری خود را در دوران مبارزات انقلاب و دفاع مقدس به خوبی نشان دادند افزود: امروز نیز این حرمت شما ایثارگری است که باید این حرکت در جامعه ترویج شود و در شهر‌ها و روستا‌ها و کشور زنده و الگو قرار گیرد.
در این برنامه که جانشین سپاه ناحیه شاهرود، فرمانده حوزه بسیج مساجد و محلات کربلا بسطام، مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان شاهرود و اقشار مختلف مردم روستا‌های میغان، قلعه آقا عبدالله، نمدمال، ابرسج حضور داشتند با اهدا لوح سپاس از طرف امام جمعه بسطام و سپاه ناحیه شاهرود از اهالی این روستا‌ها تقدیر شد.
لازم به ذکر است که گلریزان رمه امید به علت آسیب دیدن یکی از دامداران روستای میغان برگزار و اهالی این روستا‌ها به این دامدار آسیب دیده کمک کردند تا دوباره کار خود را ادامه دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها