خبرهای داغ:
محمت گورمز در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در ترکیه گفت: تولید فکر و اندیشه سالم و تقویت همگرایی و تلاش برای حفظ وحدت میان مسلمانان یکی از وظایف اصلی پیروان حقیقی دین مبین اسلام است.
کد خبر: ۹۱۰۳۵۰۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود صدقی‌زاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه ضمن حضور در انستیتوی اندیشه اسلام با محمت گورمز، رییس سابق سازمان دیانت دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

محمت گورمز در سخنانی، توسعه مناسبات علمی و فرهنگی را عاملی برای تقویت همکاری‌های مشترک دانست و افزود: انستیتوی اندیشه اسلام درصدد است تا با فعالیت‌های علمی و پژوهشی گام مهمی را در توسعه مناسبات دینی میان دو کشور بردارد.

رییس سابق سازمان دیانت گفت: تولید فکر و اندیشه سالم و تقویت همگرایی و تلاش برای حفظ وحدت میان مسلمانان یکی از وظایف اصلی همه دلسوزان و پیروان حقیقی دین مبین اسلام است.

وی تلاش برای تفرقه میان مسلمانان را گامی غیر اخلاقی و دینی برشمرد و افزود: ایجاد اختلاف میان مسلمین و طرح مسایل تفرقه برانگیز اولویت اصلی مستکبرین عالم است.

رییس انستیتوی اندیشه اسلام در ادامه، تجربه رایزن فرهنگی کشورمان در ترکیه با مسایل فرهنگی ترکیه و زبان ترکی استانبولی را گامی مهم در تقویت همکاری‌های فرهنگی دو کشور دانست.

صدقی‌زاده، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن ارایه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی ایران در ترکیه و تشکیل هیأت علمای اسلامی، افزود: طرح تشکیل هیأت علمای اسلامی گامی مهم در توسعه همکاری‌های دینی و اقدام عملی در تقویت همگرایی میان فرق اسلامی است.

وی تشکیل هیأت علمای اسلامی را اقدام مهم در خنثی ساختن توطئه‌های دشمنان اسلام برشمرد و افزود: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا گام مؤثری در راه‌اندازی این مجموعه ارزشمند بردارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها