امام جمعه مشهد مقدس گفت: آنچه با آن روبرو هستیم، تنها تحریم اقتصاد آمریکا نیست، آمریکا با همه شیطنت خودش نمی‌تواند این کار را بکند، آنچه با آن روبرو هستیم این است که در داخل مملکت ما، سوء مدیریت مسؤولان به کمک آمریکا رفته، مشکل اصلی ما این است.
کد خبر: ۹۱۰۳۴۹۶
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به قرار گرفتن در ایام عزای صدیقه اطهر (علی‌ها سلام)، اظهار کرد: دهه مبارکه فاطمیه است، برحسب روایت ۷۵ روز که مرحوم مجلسی این روایت را معتبر دانسته و در ۷۵ روز بعد از رحلت پیغمبر، شهادت صدیقه اطهر (علی‌ها سلام) را عنوان کرده است؛ در این ایام توجه به عظمت صدیقه اطهر (علی‌ها سلام) باید به این نکته توجه داشته باشیم که از سیره سیاسی ائمه به‌خصوص حضرت زهرا (علی‌ها سلام) در موقعیت سیاسی اجتماعی امروزمان به‌خوبی می‌توانیم راهبرد دقیق و قابل‌توجهی را اتخاذ کنیم.

دو خصوصیت قیام صدیقه اطهر (علی‌ها سلام)

وی ادامه داد: دو خصوصیت در قیام حضرت زهرا (علی‌ها سلام) وجود داشت، خصوصیت اول، موقعیت‌شناسی بود؛ یعنی اگر وجود مقدس حضرت زهرا (علی‌ها سلام) آن زمان را از دست می‌دادند؛ مرحوم علامه امینی در کتاب شریف الغدیر، روایاتی را که نقل می‌کنند، این روایت را ترجیح می‌دهند که تهاجم در خانه حضرت زهرا (علی‌ها سلام)، روز دوم رحلت پیغمبر بود، یعنی اگر این نقطه زمانی و این موقعیت را ایشان از دست می‌دادند و قیامشان به تأخیر می‌افتاد، جریان انحراف رهبری از خط امامت به‌کلی جا می‌افتاد.

امام جمعه مشهد مقدس به بیان فلسفه قیام فاطمه زهرا (علی‌ها سلام) پرداخت و گفت: بحثی را روز شهادت حضرت زهرا (علی‌ها سلام) در همین مکان ارائه دادم و آن اصل فلسفه قیام حضرت زهرا بود که قیامشان برای احقاق حق امیرالمؤمنین نبود، نمی‌خواست شوهرش رئیس مملکت شود، در رقابت سیاسی نبود، برای به دست آوردن فدک غصب شده نبود که مالشان را به دست بیاورند، قیامشان برای خط بود، یک خط کور شد در اسلام و آن، رهبری در تداوم وحی بود که امروز نیز بحثش را داریم که آیا رهبری امت در جریان و تداوم وحی است یا رهبری امت ربطی به دین ندارد.

قیام در مقابل انحراف در مسیر رهبری امت

وی با تأکید بر این‌که حرف ما در مقابل سکولاریسم، تداوم رهبری امت اسلام در مسیر وحی است، خاطرنشان کرد: حرف ما امروز در دنیا در مقابل تمام سکولار‌هایی که در جوامع اسلامی هستند همین است، حرفمان در مقابل سکولار‌های داخلی نیز همین است، حرفی که آن روز زهرای اطهر (علی‌ها سلام) زدند که رهبری جامعه در تداوم وحی است، این خط منحرف شد، قیام حضرت فاطمه قیام در مقابل این انحراف بود؛ حضرت اولاً به موقع حرکت کرد، از همان اول جلو را گرفتند و ایستادند که این خط باطل است، نقطه انحراف در جریان اسلام است، ایستادند و مقابله کردند؛ اگر حضرت چند ماه بعد این اقدام را انجام می‌دادند، این انحراف جا می‌افتاد.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: جمعیت هجوم آوردند در خانه، الآن مساحت خانه امیرالمؤمنین مشخص است، در ضریح پیغمبر جایی ک. اطرافش را شبکیه بندی کردند، از طرف شمال که وارد می‌شوید، پنجره اول و دوم پهنای خانه فاطمه زهراست و چهار پنجره پهنای خانه پیغمبر است، کل مساحت را در نظر بگیریم، شاید مساحت ۱۰۰ متری نشود، خانه‌ای که تمام مساحتش این‌قدر است، دیوارهایش چینه گلی و کوتاه است و به ۲ متر نمی‌رسد، مردم بخواهد سروصدا کنند و با هیاهو بیایند، همه اهل خانه می‌فهمند، امیرالمؤمنین داخل خانه نشستند.

وی افزود: جنابعالی در خانه نشستید، زنگ در خانه صدا می‌کند، همین‌که احساس کنید فرد بیگانه است، خانمتان پشت در نمی‌رود، خودتان می‌روید؛ این جمعیتی که سروصدا کردند، جمعیت، هیاهو و تهاجم کردند، امیرالمؤمنین در اتاق نشستند و صدیقه اطهر جلو رفتند، چرا؟ برای این‌که بنای مقابله با گفتمان است، بنای مقابله با شمشیر نیست، بنا نیست دست علی به قبضه ذوالفقار ببرد، قرار سات با گفتمان کار را پیش ببرند و مردم را توجیه کنند، قهرمان این میدان فاطمه زهرا (علی‌ها سلام) است، یک خانم پشت درمی‌آید، تهدید به قتل و آتش زدن خانه می‌شود، اما درعین‌حال می‌ایستد، آمد حرف زد، جواب گفتمان منطقی و وحیانی زهرا تهدید شد، گفتند خانه‌ات را آتش می‌زنیم، گفت: در این خانه من دختر پیغمبر هستم، حسن و حسین میوه‌های دل پیغمبر هستند، در این خانه قرآن پیغمبر است، هرچه گفت، گفتند بازهم آتش می‌زنیم، اما حضرت برنگشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری به بیان چگونگی وقوع جنایت نسبت به صدیقه اطهر پرداخت و ادامه داد: تهدید را عملی کردند، شعله آتش بالا آمد، شعله را حضرت زهرا (علی‌ها سلام) دید، بازهم برنگشت، شعله آتش در را سوزاند، در سوخت، در سوخته با فشار جمعیت باز شد بازهم بازنگشت، همان‌جا ایستاد، در نیم‌سوخته را کشید، بین درودیوار پنهان شد تا اندامش را مرد‌های نامحرم مهاجم نبینند، وقتی هم فهمیدند بین درودیوار فاصله ایست، فاطمه (علی‌ها سلام) بین درودیوار پنهان‌شده، به در نیم‌سوخته لگد زدند به‌طوری‌که صدای دختر رسول‌الله بلند شد «یا ابتا یا رسول‌الله...»، ولی بازهم زهرا (علی‌ها سلام) نرفت.

وی با تأکید بر این‌که قیام حضرت فاطمه (علی‌ها سلام)، قیام گفتمانی بود، یادآور شد: بناست برخورد گفتمانی باشد و پای ذوالفقار به میان نیاید، با همه این حرف‌ها، خطرات و نگرانی‌ها، علی از اتاق بیرون نیامد، کی بیرون آمد، وقتی ناله زهرا بلند شد «یا فِضَّةُ الیک فَخُذینی فَقَدْ و الله قُتِلَ ما فی احشائی»، این مقاومت تا جایی که بچه اش را بکشند، تا جایی که استخوان پهلویش بشکند، نکته دوم آموزنده سیره سیاسی حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) است.

مسؤولان موظف‌اند ابزار مقاومت در برابر استکبار جهانی را فراهم کنند

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: برادران، خواهران، دقیقاً موقعیت امروز ما در انقلاب به اینجا رسیده، ۴۰ سال است آمریکا و جریان استکبار دارد با ما مبارزه می‌کند و نتوانسته به ما آفت بزند، امروز عزت و اقتدار ما بیشتر است، ذلت دشمن نیز بیشتر است؛ به خط آخر رسیده، اگر بیش از این بخواهد ادامه داشته باشد، دچار فروپاشی می‌شود، دیگر چیزی به نام ایالات‌متحده وجود ندارد، عین شوروی که دچار فروپاشی شد، این نقطه فروپاشی آمریکاست؛ همه شیطنت‌ها، نابکاری‌ها و ابلیس گری‌ها را برای حفظ موجودیت خودش دارد به کار می‌برد تا ما را براندازی کند، به نقطه‌ای رسیدیم که باید راهبردمان، مقاومت فاطمه زهرا (علی‌ها سلام) باشد، تا هرکجا فاطمه زهرا (علی‌ها سلام) ایستاد ما نیز باید بایستیم؛ مسؤولان کشور موظف هستند ابزار مقاومت مردم در برابر استکبار جهانی فراهم کنند.

وی ایجاد استیصال در مردم و بی‌دین کردن آنان را دو شگرد دشمن در مقابله با نظام مقدس اسلامی بیان کرد و گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده با دو کار آخرین شگردش را عملی کند، یکی مردم را مستأصل کند، مردم نان‌وآب نداشته باشند، دچار فقر شوند و مشکل معیشتی پیدا کنند، خانواده‌های آبرومند برای شامشان معطل بمانند، خانواده‌های کاسب کارگر و ضعیف آبرومند گوشت در خانه‌شان پیدا نشود، شگرد دومشان نیز این است که سفره دین از زیر پای مردم جمع شود.

مشکل اصلی کشور، سوء مدیریت مسؤولان

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: آنچه با آن روبرو هستیم، تنها تحریم اقتصاد آمریکا نیست، آمریکا با همه شیطنت خودش نمی‌تواند این کار را بکند، آنچه با آن روبرو هستیم این است که در داخل مملکت ما، سوء مدیریت مسؤولان به کمک آمریکا رفته، مشکل اصلی ما این است.

وی با انتقاد از سوء مدیریت مسؤولان در کنترل بازار و ایجاد آرامش برای مردم، تصریح کرد: یک جریان امنیتی به کار افتاده و می‌گوید ما گوشت را وارد مشهد می‌کنیم با کیلویی ۲۷ هزار تومان، با همه هزینه‌ها حساب کردند می‌شود ۳۵ هزار تومان، مردم باید گوشت ۸۵ هزار تومانی بخرند و برای گوشت ارزان در صف‌های طولانی بایستند؟ این چه نوع مدیریت است؟ شما می‌خواهد به دشمن کمک کنید که موفق بشود؟ این سوء مدیریت برای ما مشکل ایجاد کرده، جلو این سوء مدیریت را بگیرید، آن‌قدر مشکل نداریم که مستأصل شویم، دشمن می‌خواهد ما را مستأصل کند، نباید سوء مدیریت بعضی مسؤولان ما را این‌طور مستأصل کند.

هرکه می‌خواهد حجاب نداشته باشد؟!

آیت‌الله علم‌الهدی در واکنش نسبت به اظهارات یکی از مقامات دولتی نسبت به حجاب و حدود شرعی آن، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد سفره دین را از زیر پای ما جمع کند، شما می‌گویید حالا چادر مهم نیست، یکی می‌خواهد با چادر بیاید، یکی نمی‌خواهد با چادر بیاید، چادر مهم نیست؟ در تمام مذاهب اسلامی یک مذهب و فرقه را پیدا نمی‌کنید بگوید حجاب واجب شرعی نیست، حجاب واجب شرعی است، بی‌حجابی حرام شرعی است، تظاهر به بی‌حجابی، تظاهر به حرام است و تظاهر به منکر است، هرکه دلش نمی‌خواهد چادر سرش نکند؟ شهید دادیم و پای انقلاب ایستادیم که منکر شرعی در کشور آزاد باشد؟ جرم مورد غضب خدا در این کشور آزادانه باشد، حرفی است که شما آقای مسؤول بگویید؟ کسی می‌خواهد حجاب نداشته باشد؟

وی با اشاره به آفات ناشی از مدیریت نشدن فضای مجازی، اضافه کرد: این فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی امروز فریاد همه را درآورده، حتی فریاد خانواده‌های لامذهب و لائیک را درآورده، خانواده‌ای که دین ندارد و انقلاب را نمی‌شناسند، می‌گوید امنیت ناموس از من گرفته‌شده؛ دختر من در امنیت عفت و عصمت زندگی خانوادگی من نیست، ولو بی‌دین است، اما ناموس و عفت خانوادگی‌اش را می‌خواهد، می‌گوید به خاطر شبکه‌های اجتماعی به‌هم‌خورده، بعد شما می‌گویید همان‌قدر که فیلتر کردیم پشیمان بودیم، حق‌دارید پشیمان شوید، چون درت فیلتر نکردید، کاری که کردید درست نبود، چون اعتقاد نداشتید.

نخواستید فضای مجازی را درست مدیریت کنید

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: اگر می‌خواستید انجام دهید، اول باید شبکه‌های اجتماعی داخلی را تقویت می‌کردید و بعد شبکه خارجی را فیلتر می‌کردید؛ پهنای باند ۵۰۰]گیگابایتی [ را به شبکه خارجی فاسد و مفسد دادید و ۳۵]گیگابایتی را به شبکه داخلی دادید و بعد دست به فیلتر زدید، معلوم است این فیلتر اثر معکوس دارد، نیاز ارتباطاتی مردم با این پهنای باند حل نمی‌شود، این کار را شما کردید، یعنی می‌خواهید به آمریکا کمک کنید و به دشمن کمک برسانید و چراغ سبز نشان دهید؟

وی گفت: سوء مدیریت‌ها بدتر از کار دشمن است، دشمن هیچ قدرتی ندارد، تحریم آمریکا ما را مقداری به‌زحمت می‌اندازد، اما این‌که بگوییم ما را مستأصل می‌کند، این‌طور نیست، سوء مدیریت‌ها دارد ما را مستأصل می‌کند و مردمی که دچار استیصال شود و ابزار مقاومت از آنان گرفته شود، چطور در مقابل دشمن مقاومت فاطمی داشته باشند و درسی که از سیره سیاسی زهرا (علی‌ها سلام) در مقاومت گرفتند را انجام دهند؟
ارسال نظرات
پر بیننده ها