خبرهای داغ:
رئیس دارالقرآن الکریم خبر داد؛

آموزش قرآن به ۱۵ میلیون نفر در ۴۰ سال پس از انقلاب

قم - رئیس دارالقرآن الکریم گفت: طی ۴۰ سال گذشته دستاوردهای قرآنی زیادی را به برکت انقلاب اسلامی در کشور داشتیم که یکی از آنها آموزش قرآن به ۱۵ میلیون نفر در سطوح مختلف است.
کد خبر: ۹۱۰۳۴۹۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی قره شیخ‌لو در گردهمایی سراسری مدرسان و مربیان کشوری سبک زندگی قرآنی و رونمایی از پنج کتاب سبک زندگی قرآنی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: ۱۵ میلیون نفر در طول ۴۰ سال گذشته آموزش‌های قرآنی از جمله آموزش‌های عمومی، تخصصی، حفظ و تربیت مربی را فرا گرفته‌اند.

 

وی گفت: علیرغم اینکه این آموزش‌ها ضروری بوده و باید انجام می‌شده اما نیازمند اقدام تکمیلی است لذا استاد خدام حسینی از سال ۷۴ بحث بکارگیری قرآن در زندگی را مطرح و باب جدیدی را باز کردند.

رئیس دارالقرآن الکریم افزود: بحث بکارگیری آموزه‌های قرآنی در زندگی در فضای قرآنی کشور مورد بحث قرار گرفت و در این سه سال اخیر به صورت مأموریت آموزشی به آن توجه شد و رویکرد همه برنامه‌های قرآنی را تربیت قرآنی تعیین کردیم و بیش از ۳۰۰ کارگاه سبک زندگی قرآنی برگزار و شش دوره تربیت مربی برپا شد.

وی بیان کرد: این اقدام آغاز شده اما ابتدای راه هستیم و باید تلاش کنیم در تربیت نیروی متخصص برای این موضوع و هم در تدوین محنوا و هم در گستره آموزشی آن کمک کنیم که نتیجه و بازخورد این کارگاه‌ها مردم استقبال بسیار خوبی داشتند.

قره شیخ‌لو بیان کرد: نظرسنجی‌های که انجام شد این را نشان می‌دهد که اکثر مردم دنبال این هستند که از نسخه‌های قرآنی در زندگی خود استفاده کنند و بکار گیرند و این اقدام مهم و با برکتی است که همه باید کمک کنیم که به سرعت توسعه پیدا کند و عمق و تأثیرگذاری آن بیشتر شود.

اعمال و رفتار فعالان قرآنی باید الگوی جامعه باشد

وی ادامه داد: در این راه ممکن است آفت‌هایی هم داشته باشد و آن عمل نکردن عاملان به این کتاب آسمانی هستند لذا مهمترین موضوع این است که کسانی که در حلقه اول به عنوان مبلغان و مربیان هستند باید مراقبت‌های فردی را در دستور کار خود قرار دهند و باید زندگی قرآنی داشته باشند و از خود شروع کنند تا مردم به عینه رفتارهای قرآنی را شاهد باشند.

رئیس دارالقرآن الکریم با تأکید بر اینکه باید از بزرگان حوزه علمیه و دانشگاه استفاده کنیم، گفت: به این منظور خدمت آیت الله جوادی آملی رسیدیم و پس از آن با انرژی چند برابر کار را ادامه دادیم و به رغم همه محدودیت‌ها در برخی استان‌ها این کلاس‌ها برگزار می‌شود و به عنوان تکلیف بر گردن خود می‌دانیم که با داشتن کوله باری ۴۰ ساله، در دهه پنجم انقلاب سبک و سیاق زندگی‌مان را قرآنی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی و در بازگشت به قرآن و زندگی قرآنی است، به بیان خاطره‌ای از آیت الله علوی گرگانی پرداخت و گفت: چند سال پیش خدمت آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید رسیدیم ایشان فرمودند یک روز خدمت علامه طباطبایی رسیدیم و از ایشان سؤال کردیم انگیزه تدوین المیزان چطور در شما بوجود آمد؟ و ایشان فرمودند «پس از فوت مادرم یک شب ایشان را در عالم خواب دیدیم و به من خطاب کرد محمدحسین این همه کار انجام دادی اگر می‌خواهی کارهات مورد قبول قرار گیرد یک کاری برای قرآن انجام بده و من زمانی که از خواب بلند شدم تصمیم گرفتم یک دوره تفسیر قرآن را بنویسم و تدوین المیزان را مدیون مادرم هستم».

قره شیخ‌لو تأکید کرد: ما هم باید کاری برای قرآن انجام دهیم و خدمتگذار صادق باشیم در مرحله اول رفتار و گفتار ما بوی قرآن دهد و هم بتوانیم دیگران را به این سفره با برکت دعوت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار