امام جمعه رشت گفت مردم ما قدرت‌های استکبار را در دست خود مچاله می‌کنند و سرنوشت ما به سرنوشت دیگر ملت‌های مظلوم گره خورده و نسبت به مظلومیت آنان بی‌تفاوت نیستیم.
کد خبر: ۹۱۰۳۴۷۲
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مصلی امام خمینی(ره) در رشت اظهار داشت: اهمیت تربیت در اسلام به پرورش شخصیت و ابعاد وجودی انسان، معرفی انسان و جایگاه وی در نظام هستی مرتبط می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به هدف تربیت انسان ابراز داشت: اسلام در حقیقت انسان را به سوی خدا سوق می‌دهد و موجب می‌شود تا انسان خدا را به عنوان خالق خویش پذیرفته و این موضوع که به سوی خدا بازگردانده می‌شود را می‌پذیرد.

فلاحتی با بیان اینکه رسالت پیامبر(ص) نیز با دعوت به سوی حق آغاز شد تصریح کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) در دعوت مردم به سوی حق فرمودند که به سوی خدا حرکت کرده و در تمام حرکات، رفتار، گفتار، کردار، قلم و خوراک خود را در راه رضای خدا انجام دهید.

امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت رضای پروردگار عنوان کرد: انسانی که همواره در انجام تمام امور خویش، رضای پرودگار را در نظر بگیرد و در راه او کار کند، هیچ‌گاه در شادی‌ها خود را نمی‌بازد و در زمان غم نیز رنجیده‌ خاطر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از دلائلی که موجب می‌شود تا در زمان شادی بیش از حد به سوی فرح برویم، خودشیفتگی است ابراز داشت: خودشیفتگی در حقیقت نشان‌دهنده این مساله که امور خود را در راه رضایت حق انجام نداده‌ایم، بوده و این افراد در زمان گرفتاری نیز بیش از حد غمگین می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به نظرات علما و مراجع تقلید دینی اشاره کرد و افزود: از نظر علما و مراجع تقلید، شخصی که نتواند خود را مدیریت کند به درد جامعه نمی‌خورد و این افراد در عرصه‌های مختلف سیاسی و غیرسیاسی نیز به راحتی فریب تحرکات و اندیشه‌های غربی را می‌خورند.

فلاحتی گفت: امام علی(ع) فرمودند زمانی که انسان بداند که امور او به سوی خدا ختم می‌شود و در راه رضای حق کار می‌کند در حقیقت یک نعمت بزرگ نصیب او شده است بنابراین باید به فرزندان و اولاد خود بفهمانیم که ما به سوی یک ابدیتی در حال حرکت هستیم که مقدمه آن ابدیت دنیا است.

امام جمعه رشت افزود: بنابراین طبق آیات قرآن، همه چیز به سوی خدا که مبدأ متعالی است در حال حرکت بوده و انسان‌ها باید این مساله را که همه ما از خدا هستیم و به سوی او نیز بازمی‌گردیم و همواره در حال حرکت به سوی خدا هستیم را بدانند و به دیگران نیز بفهمانند.

وی با اشاره به نامه 31 کتاب نهج‌البلاغه گفت: امیرالمومنین(ع) که پدر تمام مؤمنان است، به فرزند خود فرمودند که ای فرزندم و پیروان من بدانید که خزائن آسما‌ن‌ها و زمین تنها در دستان خدا بوده و همواره به انسان‌ها اجازه داد که در تمام گرفتاری‌ها و مشکلات، دست نیاز به سوی او بالا ببرند که دعایشان به اجابت می‌‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه هیچ دعایی از درگاه پرودگار مردود نمی‌شود ابراز داشت: زمانی که مؤمن وارد عرصه‌های مختلق بهشت برزخی می‌شود، آه کشیده و می‌گوید که ای کاش دعاهایم در دنیا به استجابت نمی‌رسید زیرا در ازای عدم استجابت آن، صدها پاداش در آخرت آماده شده بود.

فلاحتی به زمان استجابت دعا در زمان‌های خاص و روز جمعه اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) به فرزندان خود اشاره کرده بودند که زمان غروب آفتاب در روزهای جمعه را به ایشان اطلاع دهند زیرا در این زمان دعاهای بندگان به استجابت نزدیک‌تر است.

امام جمعه رشت با اشاره به خطبه 27 کتاب نهج‌البلاغه ابراز داشت: حضرت علی‌(ع) فرمودند که ای بندگان خدا از مرگ و نزدیک بودن مرگ بترسید و برای آن لحظه آماده باشید زیرا مرگ یک جریان بزرگ و مشکلی سنگین برای تمام انسان‌ها با خود به همراه دارد.

وی با اشاره به مناسبت‌های تاریخی و روز 5 بهمن افزود: نام‌گذاری جمهوری اسلامی در این نظام با برکات و فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده و انتخابات ریاست جمهوری نیز در تمام سال‌های بعد از انقلاب در فضایی آرام و با حضور و شرکت پر شور مردم برگزار و همراه شد که این موضوع در دنیا بی‌سابقه است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به انتخاب بنی صدر به عنوان رئیس جمهور ایران در سال‌های بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه بنی صدر به عنوان رئیس جمهور صدمات زیادی به نظام و جمهوری اسلامی وارد کرد اما مردم همچنان با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی حاضر شده بودند.

فلاحتی با اشاره به سالروز حماسه آمل گفت: دشمنان انقلاب نقشه‌های شومی را برای براندازی نظام طرح‌ریزی کردند که یکی از آن نقشه‌ها تهاجم گروهک ضدانقلاب و مسلح به شهر آمل بود اما مردم و جوانان این شهر با ایستادگی خود، گروهک ضدانقلاب را آواره کشورهای بیگانه کردند.

امام جمعه رشت به سخنرانی‌های مهم رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در نظام جمهوری اسلامی ما که حکومت آن بر مبنای اسلام و قوانین اسلامی است و رهبر معظم انقلاب نیز در رأس این نظام قرار دارد، برخی افراد طرح و تحلیل‌های نادرست و غلطی از این نظام اسلامی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که دلشان برای اسلام و انقلاب می‌سوزد به خوبی می‌دانند که وقتی رهبر معظم انقلاب مساله‌ای را بیان می‌کنند، آن مساله یک خط قرمز و یک دستور برای همه بوده و اطاعت از آن واجب است و که این اطاعت به نوعی جلوی وقوع حوادث شوم را می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه قدرت‌های استکبار برای نظام اسلامی عددی نیستند افزود: ملت ما، قدرت‌های استکبار و جهانی را در دست خود مچاله می‌کنند و سرنوشت ما به سرنوشت دیگر ملت‌های مظلوم گره خورده و نسبت به مظلومیت آنان بی‌تفاوت نیستیم.

فلاحتی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که ملت اسلامی نباید از لحاظ فناوری و پیشرفت از کشورهای استکبار عقب بماند و جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف پیشرفت زیادی کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به از خودگذشتگی و ایثار جوانان در بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از جوانان در داخل و خارج از مرزهای کشور ایران، ایثار و ازخودگذشتگی بسیاری از خود بروز دادند و حماسه‌ساز شدند و ما به دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز افتخار می‌کنیم.

به گزارش بسیج، امت حزب الله رشت در نماز جمعه، ضمن اعتراض، طومار تصویب معاهدات خطرناک، پرهزینه و بی فایده پالرمو و cft که زمینه ساز نفوذ گسترده دشمنان است را امضا کردند.

انتهای پیام/ح

ارسال نظرات