یک کارشناس سیاسی گفت: فرماندهان هشت سال جنگ تمام نگاهشان به درون و داشته های ایران بود و با ظرفیت هایی چون تکیه به قدرت خداوند و بسیج مردمی و رهنمودهای امام به کارنامه پر افتخار دفاع مقدس دست پیدا کردند ولی در حوزه اقتصاد و برخی مواقع در اداره کشور شاهد این هستیم که می گویند باید از خارج مدیر وارد کنیم!
کد خبر: ۹۱۰۳۴۶۸
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ صابر فتح آبادی از نخبگان سیاسی و کارشناس ارشد علوم سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: عملکرد رزمندگان کشور در دوران دفاع مقدس از پرافتخارترین کارنامه های انقلاب اسلامی است،با وجود اینکه تمام ابرقدرت های دنیا علیه ایران اسلامی برنامه ریزی کرده بودند فرماندهان و جوانان غیور ایرانی مردانه در برابر دشمن ایستادگی کردند.

وی افزود: در دفاع مقدس رزمندگان پس از گذشت یک سال به موفقیت های بزرگی دست پیدا کردند که عملیاتهای ثامن، بیت المقدس، فتح المبین از نمونه های آنها است ولی چرا پس از گذشت چهل سال هنوز در اقتصاد موفقیتی نداشته ایم؟

فتح آبادی اظهار داشت: فرماندهان هشت سال جنگ تمام نگاهشان به درون و داشته های ایران بود و با ظرفیت هایی چون تکیه به قدرت خداوند و بسیج مردمی و رهنمودهای امام به کارنامه پر افتخار دفاع مقدس دست پیدا کردند ولی در حوزه اقتصاد و برخی مواقع در اداره کشور شاهد این هستیم که می گویند باید از خارج مدیر وارد کنیم!

وی افزود: موفقیت های دشمنان در نابسمانی اقتصادی حاصل از قدرت آنها نیست،بلکه این موضوع حاصل غرب زدگی مدیران داخل است که اعتقادی به استفاده از ظرفیت های داخل کشور را ندارند.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: در موضوع برجام اگر دولتی ها به توصیه های امام خامنه ای عمل می کردند چنین وضع آشفته ای در کشور به وجود نمی آمد که هر روز دشمنان آمریکایی و اروپایی به خود اجازه دهند که به ملت قهرمان ایران بی حرمتی کنند.

وی افزود: چرا در زمان مذاکرات برجام دولتی ها عملیات روانی گسترده ای در کشور راه انداختند که خزانه ها خالی است و انبارها چیزی نیست؟ چرا در زمان دفاع مقدس که هیچ تجهیزات نظامی در اختیار نداشتیم فرماندهان ما نگفتند که باید عقب نشینی کنیم چون تجهیزات نداریم؟!

این نخبه سیاسی و فرهنگی تأکید کرد: جنگ اقتصادی نیازمند مدیران انقلابی و فرماندهان شایسته است و با مدیرانی و مسئولینی که چشم امیدشان به اروپایی ها است نمی توان در جنگ اقتصادی موفقیتی کسب کرد.

وی افزود: پس از فتنه 88 دشمنان تصمیم گرفتند دیگر نمی توانند با جنگ سخت و آشوب در ایران کارشان را پیش ببرند به همین دلیل خرابکاری های اقتصادی را در کشور به اوج خود رساندند و حضرت آقا هم با هوشمندی از همان موقع این موضوع را هشدار دادند و نمونه آن شعارهای اقتصادی سال ها پس از فتنه 88 است ولی متأسفانه مدیران و مسئولین کشور این توصیه را جدی نگرفتند و امروز خرابکاری های دشمن به اوج خود رسیده است.

فتح آبادی در پایان با اشاره به راهکار برون رفت از شرایط بد اقتصادی در کشور خاطر نشان کرد: در عرصه جنگ اقتصادی باید توان خود را به عمل به توصیه های حکیمانه امام خامنه ای و استفاده از ظرفیت جوانان ایرانی بگذاریم و روحیه غرب زدگی را در کشور ریشه کن کنیم،تنها راهکار عبور از مشکلاتی که در کشور به وجود آمده است ریشه کن کردن تفکر غرب زدگی و آمریکا پرستی است.

ارسال نظرات