خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه:

مراسم‌های دهه فجر با شکوه هر چه تمام تر برگزار می شود

امام جمعه ارومیه گفت: مراسم‌های دهه فجر با شکوه هر چه تمام تر برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۰۳۴۴۱
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌ اول نماز جمعه ارومیه تصریح کرد: خداوند متعال برای اعمال بشریت، نه تنها خود شاهد است بلکه شاهدانی نیز قرار داده که اعمال انسان را می‌بینند و نگهداری می‌کنند.

وی افزود: بنا به گفته خداوند متعال در عالم هستی تمام موجودات تسبیح خدا را می‌گویند و این زمین نیز همان‌گونه است و در قیامت شهادت خواهد داد و پیامبر توصیه کرده‌ است در جاهای مختلف نماز بخوانید تا در قیامت همه آن زمین‌ها بر اعمال شما شهادت دهند.

امام جمعه ارومیه در خطبه دوم نماز جمعه از برگزاری باشکوه مراسم 2 بهمن، سالگرد به توپ بسته شدن مسجد اعظم در ارومیه تقدیر کرد و ادامه داد: دشمنان اسلام و ایران به قدری نادان هستند که می‌گفتند ایران جشن 40 سالگی را نخواهد دید و جشن کریسمس را در تهران برگزار خواهیم کرد و بر این اساس بر همه ما واجب است که 40 سالگی انقلاب را به بهترین شکل ممکن برگزار کرده و همان‌طور که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند پیش بینی‌های آمریکا هیچ وقت درست نبوده و این به خاطر عدم شناخت از مردم ایران است.

وی در ادامه گفت: نخست وزیر مالزی به ورزشکاران رژیم صهیونیستی برای مشارکت در مسابقات قهرمانی پارا المپیکی شنا ۲۰۱۹ ویزا نداده و از ورود آنها به کشور مالزی جلوگیری می‌کند و این عمل نخست وزیر قابل تقدیر است و الگویی برای کشورهایی چون عربستان است که در کنار حرمین شریفین نشسته‌اند و با صهیونیست همکاری می‌کنند.

قریشی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پیشرفت علمی اشاره و تصریح کرد: ایشان بر لزوم پیشرفت مباحث علمی و عدم توقف آن تاکید دارند و محققان باید بر خدا توکل کنند و با نیت الهی و با قدرت به پیش بروند و این توجه به نیت الهی و توکل اساس است و علم از سوی خدا به افراد ارزانی می‌شود چرا که با زیاد خواندن، علم حاصل نمی‌شود و علم نوری است که خدا بر قلب هرکس که بخواهد قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: بر یادگیری علم و شاگردی در اسلام تاکید شده اما همیشه شاگرد ماندن ننگ است و باید به مقام معلمی رسید و باید بدانیم که توصیه‌های آمریکا و صهیونیست از روی دشمنی است و نباید به آنها اعتماد کرد و آنها انسان‌هایی خونخوار تربیت کردند که از سر بریدن لذت می‌برند و اینها از حیوانات درنده هم کمتر هستند.

امام جمعه ارومیه در پایان گفت: نباید افکار مسموم به جامعه تزریق شود و هر کس یک نفر را از راه هدایت خارج کند یعنی او را کشته است و هر کس یک نفر را از گمراهی نجات دهد او را احیا کرده است و اگر دین کسی را از او بگیرند او را کشته‌اند.

وی افزود: نباید سایت‌های مستهجن و تبلیغات ضد دین در اختیار جوانان قرار گیرد و باید جلوی سوء استفاده‌ها را بگیریم و متاسفانه دادگاه‌های کشورمان پر از پرونده‌هایی است که سایت‌ها و اینترنت باعث آن هستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات