گزارش بسیج از نشست مبارزان انقلاب در شاهرود

از شهادت انقلابیون در روستای گلستان تا فعالیت مبارزین شاهرودی در سراسر کشور

نشست مبارزان انقلاب اسلامی در شاهرود با نکات جالب‌توجهی همراه بود؛ در این گردهمایی، از شهادت دو انقلابی در روستای گلستان و حضور انقلابیون شاهرودی در علی‌آباد و گرگان گفته شد.
کد خبر: ۹۱۰۳۴۳۷
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، همایش ۴۰ تن از مبارزان و مؤثران حرکت انقلاب اسلامی در شهرستان شاهرود صبح امروز در سالن اجتماعات دانشکده معدن دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و برخی مسؤولان شهرستان برگزار شد.
رونمایی از کتاب بررسی روند تاریخ انقلاب اسلامی در استان سمنان و شاهرود به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی و کمک بسطامی و زمانی، توسط مبارزان و مؤثران حرکت انقلاب اسلامی شهرستان شاهرود انجام شد.
حضور شاگردان رهبری در شاهرود برای روشنگری انقلابی
حجت‌الاسلام علی‌اکبر معصومی، عضو فرهنگستان علوم اسلامی و از مؤثران و مبارزان انقلاب اسلامی شاهرود در این نشست گفت: انقلاب اسلامی در امتداد نهضت انبیا به وجود آمده است که اهداف و چالش‌های آن نیز مشخص است.
وی تصریح کرد: محور‌های اصلی مبارزات انبیا مشخص بود؛ مبارزه با طاغوت که درگیری و جنگ با باطل بود، در اولویت قرار داشت و انقلاب اسلامی هم این ماجرا را داشته است.
عضو فرهنگستان علوم اسلامی اضافه کرد: امام راحل نهضتی انجام دادند که در سه بخش اجرا شد؛ اول اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون بود که امنیت آمریکایی‌ها را مورد خدشه قرار می‌داد.
معصومی بیان کرد: با دستگیری امام، اعتراضاتی رخ داد، ولی درنهایت امام را تبعید کردند و مردم به دفاع از امام برآمدند.
وی تصریح کرد: اعتراض به شاه شدت گرفت و مرحله دوم قیام امام راحل، تبیین حکومت اسلامی و ولایت‌فقیه بود؛ امام خمینی (ره) نقشه راه را در درس فقه نجف مطرح کردند و آن درس‌ها به‌صورت نوار و مکتوب به قم رسید و راه روشن شد که باید نظام طاغوت را از بین ببریم و حکومت اسلامی را تحت لوای ولایت‌فقیه ایجاد کنیم.
عضو فرهنگستان علوم اسلامی گفت: شاگردان امام برای مردم روشنگری می‌کردند؛ مرحله سوم انقلاب از ۱۹ دی قم شروع و به انقلاب اسلامی ختم شد.
معصومی بیان داشت: روش‌های مبارزه پنج مرحله بود؛ مرحله اول، سخنرانی‌های روشنگری بود که شاگردان رهبری به شاهرود می‌آمدند و برای مردم حرف می‌زدند.
وی تصریح کرد: مرحله دوم، جلسات خصوصی بوده که اعلامیه‌ها و سخنرانی‌های امام در آن مطرح و توزیع می‌شد.
عضو فرهنگستان علوم اسلامی گفت: انقلاب در علی‌آباد و گرگان نیز از شاهرود آغاز شد و نیرو‌های انقلابی شاهرود به آنجا می‌رفتند و تا بهشهر و گنبد را هم شاهرودی‌ها، اعلامیه‌ها را تولید و توزیع می‌کردند.
معصومی گفت: فعالیت‌های خوبی توسط عوامل شاهرودی در قم و شاهرود انجام می‌شد و فعالان انقلابی در شهرستان شاهرود و کشور برای پیروزی تلاش می‌کردند.
روستای گلستان؛ مقاوم مقابل طاغوت
حجت‌الاسلام محمد حسین‌پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود هم در اجتماع مبارزان و مؤثران حرکت انقلاب اسلامی شهرستان شاهرود با تشکر از حضور همه شرکت‌کنندگان و گرامیداشت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان و شهرستان شاهرود خواستند تا جلسه‌ای تخصصی برگزار شود و در کنار همه برنامه‌های زیبای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر و در کنار مردم انقلابی ما که عشقشان را به نظام با هیچ چیز عوض نمی‌کند، مؤثران انقلابی هم گرد هم آیند.
وی با تشکر از همه دست‌اندرکاران این برنامه افزود: خاطرات بسیاری از دوران انقلاب در شاهرود داریم که باید ثبت و بازخوانی و برای نسل جدید گفته و مکتوب شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود بیان کرد: بسیار لازم است تا جلسات تخصصی و ارزشمند و ثبت خاطرات مبارزان صورت گیرد تا افرادی به این سادگی جنایات دوران طاغوت را تطهیر و انقلاب الهی را با دوران طاغوت مقایسه نکنند.
حسین‌پور بیان داشت: وظیفه همه ما بیان، نوشتن و تشریح دستاورد‌های نظام و حوادث قبل از انقلاب برای مردم و نسل جدید است.
وی با اشاره به خاطره‌ای از روستای گلستان بخش بسطام گفت: در سال ۱۳۲۰ که ظلم بزرگی به مردم می‌کردند و زمین‌های مردم را می‌گرفتند و به خان‌ها می‌دادند، قیام مردم این روستا انجام شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود افزود: نیرو‌های نظامی می‌آمدند و مردم را سرکوب می‌کردند و مانع تلاش مردم می‌شدند؛ در سال ۱۳۲۶ دو نفر در همین کشمکش‌ها و بر اثر تیراندازی رژیم ستم‌شاهی به شهادت رسیدند و کسی از آن‌ها دفاع نکرد.
حسین‌پور گفت: کسی جنایتکاران را محاکمه نکرد و نمونه‌های بسیاری در شهرستان شاهرود در این زمینه وجود دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار