نماينده ولي فقيه در استان مركزي در خطبه هاي نماز جمعه اراك؛

نياز امروز جامعه؛ وحدت و همدلي بدون وابستگي به دنياي غرب/ دولت و مجلس به دنبال حل مشكلات مردم با استفاده ظرفيت هاي مهم داخلي باشند

آيت الله دري نجف آبادي گفت: ملت ايران عليرغم مشكلاتي كه در كشور با آن مواجه هستند؛ اما مي توانند با وحدت ،یکپارچگی و بدون وابستگی به دنیای غرب، اين مشكلات را حل نمود.
کد خبر: ۹۱۰۳۴۳۶
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه شهرستان اراك در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک راه حل مشكلات كشور را وحدت و همبستگي دانست ، افزود : ملت ايران عليرغم مشكلاتي كه در كشوربا آن مواجه هستند؛ اما مي توان با وحدت، یکپارچگی و بدون وابستگی به دنیای غرب ، اين مشكلات را حل نمود.

امام جمعه اراك به كنفرانس ورشو لهستان هم پرداخت و خاطر نشان كرد : آمریکا در کنفرانس ورشو لهستان به دنبال توطئه جدیدي بر علیه ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که در کنفرانس لهستان که قرار است اواخر بهمن ماه برگزار شود، به دنبال وارد كردن خدشه به امنیت هیچ کشوری نیست؛ اما ملت ایران هيچ گاه به آمریکا اعتمادي ندارند.

آيت الله دري اظهار داشت: هر بیانیه ای که در این کنفرانس صادر شود، نمي تواند تاثيري در عزم و اراده ملت ایران در  دفاع و پشتیبانی از ارزش های نظام اسلامی و ولایت فقیه داشته باشد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد : ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن امسال یک بار دیگر عشق و علاقه خود را به نظام اسلامی، مقام معظم رهبری، قانون اساسی و آرمان های امام راحل و شهدای عظيم الشان انقلاب اسلامي نشان خواهند داد.

وی همچنين اظهار داشت: دهه مبارک فجر امسال با سال های گذشته تفاوت دارد و اين تفاوت به خاطر توطئه های همه جانبه دشمنان بر علیه انقلاب اسلامي ايران مي باشدو مردم با حضور پرشور خود در راهپيمائي 22 بهمن امسال پاسخ  محكم و قاطعي به اين توطئه ها خواهند داد.

نماينده ولي فقيه دراستان مركزي با تاكيد بر صرفه جويي در ايام دهه فجر افزود : برگزاری هر چه باشکوهتر دهه مبارک فجر امسال به معنی هزینه های بیشتر نیست؛ بلکه باید با حذف هزینه های غیرضرور؛ برنامه های پرباري را برگزار نمود.

امام جمعه شهرستان اراک بيان كرد : انقلاب اسلامی ایران ثمره مجاهدت های امام راحل و خون مقدس شهدا بوده و عزت و سربلندی امروز ايران اسلامي مديون اين عزيزان است و ملت بزرگ ايران باید شکرگزار این نعمت های ارزشمند الهي باشد.

آیت الله دری نجف آبادی به وظايف دولت و مجلس جهت حل مشكلات مردم اشاره و تاكيد کرد: دولت و مجلس وظیفه دارند با تمام قوا و بهره گیری از تمامي ظرفیت های ارزشمند داخلی به دنبال برنامه ریزی های مدون و کاربردی جهت تقویت بنیه اقتصادی و معیشتی مردم باشند.

وی تاکید کرد: رشد علمی و پژوهشی یکی از مهمترین راه های رسیدن به توسعه پایدار در هر كشوري است و دانشگاه ها ، مراکز علمی و آموزشی کشور باید به این امر مهم توجه لازم و كافي را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاكيد بر عدم وابستگي به غرب گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما از شاگردی کردن واهمه ای نداریم، اما این شاگردی نباید زیر سیطره و سلطه غرب باشد و جامعه علمی کشور باید در تمام رشته های علمی، کشور را به استقلال کامل برسانند.

وی مهارت اآموزي در دانشگاهها را امري ضروري دانست و تاكيد كرد : مهارت آموزی و کارآفرینی باید در اولويت برنامه های آموزشی دانشگاه های کشور قرار بگیرد؛ تا دانشجویان پس از فراغت از تحصیل نه تنها دغدغه اشتغال نداشته باشند، بلکه بتوانند در توسعه همه جانبه کشور تاثیرگذار باشند.

آيت الله دري نجف آبادي به ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره و تاكيد داشت :حضرت زهرا (س) الگوی کامل یک انسان است؛که نيازمند جديت مسئولان فرهنگی و تبلیغی کشور در معرفی شخصیت این بزرگوار به مردم به ویژه نسل جوان  كشور ،نسبت به گذشته است.

ارسال نظرات