خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

وظیفه مجموعه فرهنگی در جنگ نرم آوردن تمام عیار هنر به میدان است

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار باشد.
کد خبر: ۹۱۰۳۴۱۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

وظیفه مجموعه فرهنگی در جنگ نرم آوردن تمام عیار هنر به میدان استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی بقایی در برنامه هفتمین جبهه فرهنگی مسئولین با موضوع مطالبات رهبر انقلاب در عرصه جنگ نرم و ایجاد جبهه فرهنگی با حضور رسانه‌های جریان‌ساز استان همدان که در اتاق جنگ شهید «حاج حسین همدانی» در دارالقرآن صاحب الزمان عاشورائیان شهرستان لالجین برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی محصول دو رسانه نوار کاست و کاغذ است.

وی با بیان اینکه اطلاعیه‌ها و فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری از طریق این دو رسانه انجام می‌گیرد، گفت: در دوران قبل منبر، معلم و مدرسه نیز فعال بود اما امروزه رسانه‌ها تغییر کرده‌اند و رسانه‌ای به نام هیئت داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: در رسانه باید بدانیم که چه بگوییم، چه بدانیم و چه موقع بگوییم؛ روی ابزارها باید دقت کنیم چراکه خود هیئت یک رسانه است.

وی با بیان اینکه رسانه باید به این ابزار دینی کمک کند تا بتواند تأثیر خود را نشان دهد و کارکردهای رسانه متفاوت است، تأکید کرد: گام اول این است که به اطلاع‌رسانی برنامه‌‌های مذهبی شهر کمک کنیم و باید لینکی تهیه شود که مناسبت‌های مذهبی اطلاع‌رسانی شود و به جذب مخاطب کمک کند.

بقایی در ادامه با بیان اینکه اساساً فطرت ما ایرانی‌ها مذهبی است و باید این را تقویت کنیم؛ ایرانی‌ها ذاتشان دنبال امام حسین(ع) است، گفت: در گام دوم اگر ما بتوانیم محتوای هیئت را فراگیر کنیم رسانه دیگر همه مرزها را در هم نوردیده و در فضای مجازی از جمله اینستاگرام، تلگرام و ... تأثیرگذار است.

وی در خصوص جنگ نرم عنوان کرد: در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص گام سوم برای رسانه بیان داشت: یک ویژگی هیئت رزمندگان این است که هیئت طراز اول انقلاب باشد؛ ما هیئت سکولار نداریم؛ هیئت رزمندگان ادامه‌دهنده راه انقلاب و امام حسین(ع) است.

وی افزود: رسانه باید در حوزه نیروهای هیئتی کمک کند و ما باید به عنوان رسانه کمک کنیم و انسجام ایجاد کنیم و این را پوشش دهیم؛ ما رسانه‌ای هستیم که می‌خواهیم پاتوق‌داران، پیرغلامان و ... را گرد هم آوریم و باید به سمت و سویی برویم که آن چهره‌های اصیل و جنبش‌های اصیل را به مردم خود معرفی کنیم.

بقایی گفت: هیئت رزمندگان باید در شناسایی این گونه افراد کمک کند؛ در هر مناسبتی، چه در شادی و یا در عزاداری اهل بیت(ع) باشد.

وی ابراز داشت: ما باید کمک کنیم تا کار هیئتی انجام دهیم و در حوزه رسانه کار غیرمستقیم انجام دهیم که انتشار یابد، نمادهای انقلابی ما می‌تواند نماد کشوری باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: ما باید منسجم عمل کنیم برای اینکه چهره‌های هیئتی و انقلابی خود را به جهان اسلام معرفی کنیم تا اینها به زبان عبری، عربی و انگلیسی منتشر شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چون ظرفیت‌های زیبایی و آئینی ما در استان همدان بالا است و باید این کار را به صورت منسجم انجام دهیم و کمک کنیم ظرفیت‌های هیئت مذهبی رزمندگان اسلام در سراسر کشور صدایش شنیده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار