خبرهای داغ:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم مطرح کرد

تاکید بر کاهش آلودگی اتوبوس‌ها در طرح اورهال ناوگان اتوبوس‌رانی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم تاکید بر کاهش آلودگی اتوبوس‌ها در طرح اورهال ناوگان اتوبوسرانی را اولویت شهرداری عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۰۳۴۰۰
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
تاکید بر کاهش آلودگی اتوبوس‌ها در طرح اورهال ناوگان اتوبوس‌رانی

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عباس ذاکریان امروز در گفت وگو با خبرنگاران در قم، با بیان اینکه هزینه نگهداری و تعمیرات ناوگان اتوبوس‌رانی فرسوده نیز بسیار زیاد است اضافه کرد: بخش خصوصی توان تأمین هزینه‌های این کار را ندارد.

معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه در طرح اورهال اتوبوس‌های فرسوده مبنای کاهش سطح آلودگی آن‌ها را مد نظر قرار داده است، گفت: با وجود هزینه‌های بالا، یک سالی هست که نوسازی ناوگان جزو رویکرد‌های اصلی بخش حمل و نقل شهرداری قم قرار گرفته است و هر هفته شهردار راساً پیگیر روند تأمین اعتبار و خرید اتوبوس‌های جدید هستند.

وی با اشاره به طرح جدید دولت برای تامین ناوگان اتوبوس‌رانی شهر‌ها گفت: در این طرح قرار بر این است که ۵۰ درصد هزینه از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت توسط دولت پرداخت شود و وزارت نفت تعهد آن را در قالب صندوق توسعه ارزی داده و ۵۰ درصد مابقی نیز به صورت ۳۰ درصد وام ۶۰ ماهه ۱۸ درصد و ۲۰ درصد آورده شهرداری باشد.

ذاکریان اضافه کرد: با وجود پیگیری‌های زیادی که شهرداری داشته خصوصاً با مکاتباتی که با نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی شده هنوز این طرح به نتیجه نرسیده است.
ارسال نظرات