خبرهای داغ:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس آبستن معایب و محاسنی است که در مجموع اجرای درست و فرآیندی آن به صلاح کشور است.
کد خبر: ۹۱۰۳۳۷۳
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵

اجرای درست و فرآیندی طرح استانی شدن انتخابات مجلس به صلاح کشور استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام احد آزادیخواه در نشست تخصصی بررسی استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی با اعضای هیات اندیشه ورزان جوان ملایر اظهار داشت: موفقیت آمیز و کارآمد بودن طرح استانی شدن انتخابات مجلس منوط به اجرای فرآیندی این طرح است و تمامی اجزا باید در کنار هم باشند.

وی با بیان اینکه چنانچه تمامی اجزا برای اجرای این طرح در کنار هم نباشند، این یک طرح ناقص است، خاطرنشان کرد: استانی شدن انتخابات مجلس یک گام است که باید کامل شود و تمامی اجزای درگیر این طرح باید پای کار باشند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان اینکه اجرای این طرح نمایندگان را از انجام کارهای بیهوده دور می کند، بیان کرد: در حال حاضر خلاء های قانونی و نظارتی در کشور داریم که با اجرای این طرح می خواهیم تا اندازه ای این خلاء ها را پُر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اجرای ناقص این طرح به مراتب نتایج بدتری را به دنبال دارد، اظهار داشت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس آبستن معایب و محاسنی است که در مجموع اجرای درست و فرآیندی آن به صلاح کشور است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد اینکه ما نیاز به مجلس ملی و محلی داریم، افزود: با تشکیل این دو مجلس و تفویض اختیار، بسیاری از خلاء های قانونی پُر می شود و مجلس نیز مجلسی کارآمد خواهد بود.

وی با اشاره به کارآمد نبودن مجلس گفت: امروز اگر از تمامی تنوع‌ ها و گرایش های سیاسی درباره عملکرد و میزان موفقیت مجلس شورای اسلامی سوال شود، به طور قطع نارضایتی هایی وجود دارد و نمره خوبی به مجلس نمی دهند.

آزادیخواه انجام کار اجرایی و نظارتی توسط نمایندگان مجلس را نشان از وجود مشکل و خلأ قانونی در سیستم نظارتی عنوان کرد و افزود: اگر امروز در کشور مسایل و مشکلاتی همچون رانت، فساد و اختلاس وجود دارد، به دلیل این است که ما در مجلس نتوانستیم خوب نظارت کنیم.

وی تاکید کرد: نماینده مجلسی که نتواند استیضاح، انتقاد و سوال کند، تذکر، تحقیق و تفحص انجام دهد، بدان معنا است که نتوانسته از ابزارهایی که در اختیار دارد، به خوبی استفاده‌ کند.

* تشکیل هیات اندیشه ورزان جوان گامی برای پیشبرد امور

فرماندار ویژه ملایر نیز تشکیل هیات اندیشه ورزان جوان را گامی برای پیشبرد امور دانست و افزود: دولت می تواند از فکر و اندیشه جوانان برای رسیدن به اهداف نظام استفاده کند.

باب الله فتحی همچنین به استانی شدن انتخابات مجلس اشاره و اجرای این طرح را در سطح کلان به نفع کشور دانست و بیان کرد: استانی شدن انتخابات کمک می کند تا نمایندگان به وظیفه اصلی خود که قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است بپردازند.

وی کمرنگ شدن ارتباط مردم با نماینده حوزه انتخابیه را یکی از نقاط ضعف این طرح برشمرد و اظهار داشت: نوع خواسته ما از نمایندگان مجلس به گونه ای بوده است که آنان را از انجام وظیفه اصلی خود بازداشته اند.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اصل 56 قانون اساسی مبنی بر حاکمیت مطلق خدا بر جهان و انسان و حاکمیت انسان بر سرنوشت خویش ادامه داد: طبق قانون اداره امور کشور به مردم واگذار شده است.

وی قانون اساسی را متاثر از قرآن، آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی و حاصل خون هزاران شهید دانست و گفت: طبق قانون اساسی اداره امور روستا، بخش، شهر، کشور و حاکمیت از طریق برگزاری انتخابات با اتکاء به آرای مردمی است که بارزترین نمونه مردم سالاری دینی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات