ایمان عباسی گفت: مسیر و هدف انتخابات در جمهوری اسلامی بر پایه "میزان رأی ملت است" بنا نهاده شده ولی در طرح استانی شدن انتخابات به رأی مردم واقعی که همان مستضعفین هستند بهایی داده نشده است.
کد خبر: ۹۱۰۳۳۴۲
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ایمان عباسی محقق حقوقی و کارشناس فرهنگی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات گفت: استانی شدن انتخابات مجلسی را ایجاد می کند که دیگر وام دار مردم نخواهد بود و به جای آن وام دار قدرت ها و سرمایه داران است،نکته مورد توجه این طرح این است که چرا یک طرح در پنج مجلس با عدم موفقیت همراه بوده است دوباره به صحن علنی مجلس می آید؟ آیا نمایندگان مجلس نمی دانند که شورای نگهبان در پنج مجلس قبلی با آن مخالفت کرده است؟

وی افزود: این طرح در ادامه طرح های "مردم زدایی" جمهوری اسلامی به شمار می آید و مجلس را از مردم و به خصوص قشر مستضعفین کشور دور خواهد کرد و بسیاری از نقاط محروم که اتفاقا سهم بیشتری از انقلاب اسلامی را دارند و دلشان همراه با آرمان های نظام است نا امید خواهد کرد.

این کارشناس حقوق تأکید کرد: هدف از استانی شدن انتخابات "حذف مردم" از انقلاب اسلامی است،انقلابی که به تعبیر حضرت امام متعلق به مستضعفین عالم است پس استانی شدن قطعا در تضاد با آرمان های امام و رهبری می باشد.

وی افزود: لابی‌های زر و زور در برگزاری استانی شدن انتخابات هر روز قوی تر خواهند شد و آنها نماینده ای که وام دار خودشان باشند را روی کار می آورند و این یعنی لابی گزینی به جای مردم گزینی که با اصل قانون اساسی در تضاد است.

این فعال فرهنگی در همین خصوص تصریح کرد: مسیر و هدف انتخابات در جمهوری اسلامی بر پایه "میزان رأی ملت است" بنا نهاده شده ولی در طرح استانی شدن انتخابات به رأی مردم واقعی که همان مستضعفین هستند بهایی داده نشده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان محترم مجلس در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به جای پرداختن به حاشیه ها به مشکلات واقعی و معیشتی مردم بپردازند و افتخار کنند که نماینده واقعی ملت در مجلس شورای اسلامی هستند و بدانند با حذف مردم جایگاهی در آینده کشور و انقلاب اسلامی نخواهند داشت چون این ملت به فرمایش حضرت امام که می فرمایند: "انقلاب اسلامی متعلق به مستضعفین عالم است" ایمان دارند.

ارسال نظرات