خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان فارس گفت: در سال جاری ۶ هزار و ۳۹۰ نفر از زوج‌های تحت حمایت کمیته امداد فارس کمک هزینه خرید جهیزیه و هدیه ازدواج با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال دریافت کردند.
کد خبر: ۹۱۰۳۳۲۴
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، محمد بذرافشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون پنج هزار و 420 نوعروس، 850 نوداماد و 120 کمک هزینه ازدواج مجدد به مددجویان استان با اعتبار 180 میلیارد و 184 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه هر یک از نوعروس‌ها دو میلیون و 500 هزار تومان کمک‌ هزینه خرید جهیزیه و هریک از نو دامادها یک ‌میلیون و 500 هزارتومان هدیه ازدواج دریافت می‌کنند، تصریح کرد: نوعروسان خانوارهای ساکن مناطق محروم  سه میلیون تومان و نودامادها نیز یک میلیون و 800 هزار تومان هدیه ازدواج  به تعداد 3 هزار و 187 فقره با اعتبار 90 میلیارد و 570 میلیون ریال دریافت کردند.

بذرافشان با بیان اینکه برای تأمین این تعداد جهیزیه بیش از 180 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: از این مبلغ حدود 20 میلیارد ریال از طریق درآمد محلی، 145 میلیارد ریال اعتبار دولتی و 15 میلیارد و 184 میلیون ریال از طریق کمک خیران تأمین‌شده است.

وی با بیان اینکه به همت و مشارکت خیران و نیکوکاران در حال حاضر هیچ زوجی در انتظار دریافت کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج نیست، گفت: بخشی از هزینه‌های تامین جهیزیه‌ها از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز با مشارکت خیران و مردم نیکوکار تهیه و در اختیار نوعروسان قرار می گیرد.

بذرافشان با اشاره به اینکه یکی از ابعاد مهم توانمندسازی خانوارها توجه به فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج به هنگام برای جوانان تحت حمایت است، افزود: توسعه و ترویج ازدواج آسان در بین خانوارها از دیگر اهداف پرداخت کمک‌هزینه خرید جهیزیه و ازدواج است.

وی با تقدیر از کمک خیران در تهیه جهیزیه برای نوعروسان بیان کرد: مشارکت مردم و خیران در تأمین جهیزیه، موجب ترویج فرهنگ ازدواج در بین جوانان و کمک به نیازمندان می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها