خبرهای داغ:
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به ویژگی های مرحوم سردار فضائلی گفت: سردار فضائلی شناختی کامل از منافع و امنیت ملی داشت.
کد خبر: ۹۱۰۳۳۱۸
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان،سرلشکر سید یحیی صفوی پیش از ظهر امروز در مراسم ارتحال سردار فضائلی اظهار داشت: رحلت جانگداز این فرمانده دلاور داغی بزرگ بر دل دوستان بوده، اگر از من سئوال کنند که یک سرباز امام زمان (عج) کیست من ایشان را نام می‌برم.

وی افزود: ما دوستی 47 ساله داشته‌ایم و 3 سال با یکدیگر زندگی کردیم، اگر بخواهیم ایشان را در 3 بعد اندیشه، تفکر و اخلاق و رفتار به طور خلاصه بیان کنم می‌گویم او فرمانده‌ای شجاع، دانشمند و جانباز مجاهد فی سبیل‌الله بود که انصافاً در بعد اندیشه و تفکر دانشمندی بود که به معارف قرآن، اسلام و اهل بیت (س) معرفت داشت.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ایشان عشق و محبت بسیاری به 14 معصوم داشت، ایشان در دانش اندوزی به عنوان یک استاد در بالاترین سطوح آموزش نیروهای مسلح حضور داشت، انصافاً یک شناخت کامل از منافع ملی، امنیت ملی و مصالح ملت ایران داشت، ایشان در اندیشه سیاسی از پیش از انقلاب در راه پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک سرباز امام (ره) مبارزه می‌کرد.

وی تصریح کرد: در سال 50 با یکدیگر در دانشگاه و در یک رشته قبول شدیم، ایشان دوران مبارزاتی بزرگی در دانشگاه اصفهان داشتند و از 54 تا 56 در تیپ 55 هوابرد شیراز با یکدیگر سرباز و افسر وظیفه بودیم، در این 47 سال یک گناه از ایشان ندیدم، انسانی بسیار صبور بود و خضوع بسیاری داشت.

سرلشکر صفوی بیان کرد: فضائلی بالاترین سطوح آموزشی را طی کرده و در اخلاق و رفتار یک انسان به معنای واقعی خودساخته بود، ایشان سال‌ها فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) بود، ایشان در فوت فرزندش بسیار صبور بود، بر نفس خود تسلط داشت و هیچگونه غلو و برتری بر کسی نداشته و علیه کسی غیبت نمی‌کرد.

وی گفت: ایشان بسیار در زمان خطر شجاع بود، در زمان خطر بسیاری ترسیده و برخی سیاسیون فرار می‌کنند اما ایشان شجاع بود و چندین بار در جنوب لبنان با ایشان آموزش‌های چریکی می‌دادیم، ما به آن‌ها یاد دادیم چگونه خمپاره بیندازند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ایشان یکی از بنیانگذاران مرکز آموزش 15 خرداد بود که هزاران پاسدار بسیجی شجاع و مومن را تربیت کردند، در استان اصفهان 2 لشکر قدرتمند شامل لشکر 14 امام حسین (ع) و 8 نجف اشرف را پایه گذاری کرد و مردم خوزستان مدیون سربازانی هستند که ایشان تربیت کردند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان هیچگاه یک کلمه هم نمی‌گفت که من جانبازم و نمی‌گفت که علم من چقدر است، اما زمانی که پشت تریبون حضور پیدا می‌کرد متوجه علم ایشان می‌شدید، احمد فضائلی به آن چه می‌گفت عمل می‌کرد، ایشان یک اندیشمند عارف و کامل بود و رحلت ناگهانی ایشان جانگداز و داغ بزرگی برای دوستان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها