در برگزاری نمایشگاه کتاب در کشور کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز است.
کد خبر: ۹۱۰۳۲۱۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در آئین گشایش نمایشگاه کتاب در یاسوج با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ نمایشگاه کتاب در سراسر کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز برگزاری نمایشگاه کتاباستان‌های کشور برگزار شده است، گفت: قرار است تا پایان امسال ۷ نمایشگاه دیگر برگزار شود.
قادر آشنا افزود:استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه برپایی نمایشگاه کتاب پیشتاز بوده و تعداد ناشرانی که برای حضور در نمایشگاه کتاب این استان ثبت‌نام کرده بودند سه برابر ظرفیت موجود بود که به علت محدودیت مکانی استان قادر به پذیرش همه آن‌ها نشد.
وی با معرفی موضوعت کتاب دغدغه‌ها و نگرانی‌های حضرت امام (ره) گفت:اسلام، مردم و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران سه دغدغه مهم حضرت امام خمینی (ره) بوده که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران افزود: در این کتاب نگرانی امام خمینی (ره) از اینکه اسلام توسط علما، فضلا، مدیران، اندیشمندان و نخبگان سیاسی به خطر بیفتد بیان شده است.
آشنا با بیان اینکه امام حتی نگران تشریفاتی شدن حوزه علمیه نیز بودند گفت: امروز همه نگرانی‌های امام (ره) در زندگی ما مشاهده می‌شود و برای عبور از وضعیت کنونی باید فرمایشات رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اشاره به اینکه هم اکنون استان‌های بوشهر، قزوین و سیستان و بلوچستان در تدارک برگزاری نمایشگاه کتاب هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آئین گفت:یکی از شاخصه‌های اصلی تبیبن جایگاه‌های توسعه انسانی در دنیا، بحث کتاب و تولید اندیشه در بستر کتاب است.
احمدی با اشاره به ظرفیت استان در حوزه کتاب، رسانه‌های دیجیتال و غیر دیحیتال افزود:باید رسانه بستر مناسبی برای آگاهی بخشی به مردم و زمینه سازی برای تحول جامعه باشند.
وی ادامه داد:رسانه‌های ما در سطح استانی نیز وظیفه دارند که از عزت و کرامت مردم دفاع کنند و قلم زنی‌های ما در رسانه‌ها باید برای آینده بهتر کشور باشد.
استاندار گفت: در این مقطع خاص رسانه‌ها باید از استقلال و عزت کشور و از رنجی که ملت بزرگ ایران از ۱۰۰ سال قبل و به ویژه در چهار دهه اخیر برای استقلال کشور کشیدند دفاع کنند.
احمدی با تاکید بر اینکه مدیر رسانه، تولید کنندگان حوزه مجازی و غیر مجازی باید شجاعت و شهامت داشته باشند افزود: وای به روزی که قلم مان را بفروشیم و به خاطر لبخند کسی حق و عدالت را کنار بگذاریم وبرای مطامع کوتاه مدت، آنچه را که به عزت و استقلال مردم منتهی می‌شود را معامله کند.
احمدی با اشاره به اینکه امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با وجود فضای دیجیتال و غیر دیجیتال قدرت نقد، و قلم زنی برای ما فراهم شده است اضافه کرد: باید همه ما برای دفاع از حق، عدالت ودستاورد‌های ملت تلاش کرده و از آن‌هایی که جسارتِ مطالبه گری و حق گویی دارند، دفاع کنیم.
ارسال نظرات