۱۵۰ میلیون یورو توسط بانک توسعه صادرات ایران برای راه اندازی پتروشیمی گچساران اختصاص داده شد
کد خبر: ۹۱۰۳۲۱۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۶
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در نشست هیات مدیره این بانک در یاسوج گفت:۲۲۰ میلیون یورو مجموع اعتبارات تخصیص یافته به این پتروشیمی بوده که بخش زیادی از این بودجه را این بانک تامین کرده است.
علی صالح آبادی افزود:پتروشیمی گچساران هم اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت کاری یکی از مهمترین طرح‌های این بانک در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با اشاره به اینکه صادرات به عنوان یک ضرورت در توسعه اقتصادی و پایدار کشور نقش مهمی دارد گفت:بانک توسعه صادرات ایران به عنوان بانک حمایت کننده از صادرات وتوسعه درکشور از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
علی صالح آبادی افزود:پتروشیمی گچساران ظرفیت خوبی برای کهگیلویه وبویراحمد است وبانک توسعه صادرات ایران بدون توجه به منابع استانی تخصیص یافته به آن، چند برابر سپرده‌های سرمایه گذاران وصنعتگران این واحد صنعتی به آن‌ها تسهیلات پرداخت می‌کند.
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج هم با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی سالانه در استان تولید می‌شود گفت:نداشتن کارخانه‌های پاک سازی وبسته بندی موجب زیان وضرر فراوانی به کشاورزان این منطقه شده که ضرورت دارد بانک توسعه صادرات ایران دراین زمینه حمایت جدی از کشاورزان و باغداران استان داشته باشد.
دراین نشست تولید کنندگان و صنعت گران با گلایه مندی از نحوه پرداخت تسهیلات بانک توسعه صادرات دراستان خواستار رفع این مشکل شدند.
ارسال نظرات