استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با مدیرکل و معاونان کمیته امداد استان گفت: خدمت در کمیته امداد عین عبادت است.
کد خبر: ۹۱۰۳۲۰۱
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمدرضا پورمحمدی،  با اشاره به عمق فقر در برخی مناطق افزود: وجود فقر در جامعه دردناک است و باید بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی، چاره اندیشی اساسی صورت گیرد.           

وی با تاکید بر لزوم فقرزدایی در جامعه افزود: باید موضوع فقر ریشه یابی شده و بر توانمند سازی محرومان اهتمام جدی صورت گیرد.      

پورمحمدی با بیان اینکه امروز مشکل اصلی کشور مسایل اقتصادی است، بیان کرد: باید کارهای خیر را به سمت خوداشتغالی مددجویان سوق داد و آنها را توانمند و خودکفا کرد.                                                          

وی با تاکید به اینکه تا زمانی که از نزدیک در منازل محرومان حضور پیدا نکنیم، عمق فقر را درک نخواهیم کرد، گفت: کمیته امداد تلاش های زیادی در خصوص فقرزدایی انجام داده که قابل تقدیر است.         

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: جنس فقر تغییر یافته و کمیته امداد نیز خدمات خود را متناسب با روز کرده است.                                                                

محمد کلامی،  اعتلای فرهنگی خانوارهای تحت حمایت و اشتغال زایی را مهمترین رویکرد کمیته امداد عنوان کرد و افزود: حوزه اشتغال و فرهنگی دو بال اساسی نهاد کمیته امداد هستند..                                                        

وی ادامه داد: تنوع شغل های ایجاد شده برای مددجویان را از 48 نوع شغل به 75 مورد افزایش دادیم و بنا بر گزارش کارگروه اشتغال استان، دستگاه برتر استان در زمینه اشتغال زایی هستیم.                                  

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: با توجه به اینکه جنس فقر اغلب زنانه است، طی تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی، دوره های آموزش نسخه خوانی، پرستاری از سالمندان را برای بانوان مددجو در جهت اشتغال آنها برگزار کرده ایم.                                                                                                                    

کلامی افزود: مشاغل دیگری همچون راه اندازی پنل های خورشیدی، پرورش شتر، کاشت زعفران در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و توجه بر مشاغل دانش بنیان از دیگر رویکردهای کمیته امداد استان در ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان است.                                                                                                     

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به عملکرد این نهاد در ساخت مسکن مددجویان، تاکید کرد: تا سال آینده هیچ مددجوی روستایی فاقد مسکن و تا سه سال آینده هیچ مددجوی شهری فاقد مسکن نخواهیم داشت.               

وی در پایان سخنان خود گفت: از استاندار آذربایجان شرقی درخواست می کنیم کارگروه نهادهای حمایتی استان جهت هدفمند کردن کمک های نهادهای حمایتی و  موسسات خیریه به نیازمندان ایجاد شود.             

ارسال نظرات