رئیس کل دادگستری البرز گفت: ورودی محاکم قضایی استان با توجه به نامطلوب بودن شرایط اقتصادی افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۱۰۳۱۲۲
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، احمد فاضلیان روز چهارشنبه در نشست شورای معاونین دادگستری البرز افزود: این موضوع نشان می‌دهد که بین مشکلات اقتصادی و روند افزایش پرونده‌های قضایی ارتباط مستقیمی برقرار است.

 ورودی محاکم البرز با افزایش مشکلات اقتصادی بیشتر شده است

وی اضافه کرد: در حالی که البرز با مشکلات زیاد در حوزه زیرساختی و منابع انسانی روبه‌رو است و تغییری در تخصیص اعتبارات و منابع ایجاد نشده ولی ورودی‌های قضایی در مقایسه با سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

فاضلیان گفت: کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان البرز، امسال شرایط دشواری به خاطر تعداد پرونده های قضایی دارند.

وی با اشاره به کمبودها و وضعیت نامناسب منابع انسانی در دادگستری البرز خاطر نشان کرد: چندین شعبه حقوقی در مرکز استان بلاتصدی و در بخش کیفری نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

رئیس کل دادگستری البرز بیان داشت: همچنین در محاکم تجدیدنظر بیشتر شعبه ها با 2 نفر اداره می‌شوند و در خدمات‌رسانی مطلوب برای مردم مشکلاتی به وجود آمده ولی تکریم ارباب رجوع همواره در اولویت بوده است.

فاضلیان افزود: تعدادی از برنامه‌هایی که در سند توسعه استانی متصور شده بودیم در بخش قضایی محقق نشده که تاثیرگذارترین عامل، کمبود منابع انسانی است.

وی با بیان اینکه البرز از استان های پیشرو در کشور در زمینه قضایی است گفت: این موفقیت ها مرهون تلاش مدیران و کارکنان دادگستری استان است.

رئیس کل دادگستری البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات عمرانی در دستگاه قضایی استان اشاره کرد و بیان داشت: به همین منظور، مجتمع گرمدره برای شورای حل اختلاف احداث شده، همچنین مجتمع ‌هایی مجزا در ماهدشت و محمدشهر با اعتبارات استانی در دست احداث داریم که مجتمع ماهدشت پیشرفت 60 تا 70 درصدی دارد و مجتمع محمدشهر نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

فاضلیان با اشاره به پیشرفت 80 ساختمان دادگستری کل استان البرز افزود: این مجمتع نیز در کمتر از سه سال به بهره برداری خواهد رسید که علاوه بر ثبت یک رکورد در احداث مجتمع 15 هزار متری، تنها پروژه‌ای در کشور است که امسال و سال آینده برای اتمام آن بودجه تخصیص یافته و امیدواریم دهه فجر سال 98 به بهره برداری برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها