جلسه معاونین سازمان بسیج اساتید استان البرز در محل کانون دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظرآباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۳۱۱۹
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ،در این نشست دکتر اکبری دستک ریاست دانشگاه آزاد اسلامی نظرآباد ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س)، شرح مختصری از تاریخچه تاسیس، تعداد دانشجویان و کارمندان و رشته‌های دانشگاه آزاد واحد نظرآباد را بیان نمود.
سپس مهندس واحدی جانشین سازمان بسیج اساتید شرح مختصری از جلسه گذشته و مصوبات به شرح زیر ارائه نمود که شامل : - جمع آوری دستاوردهای اساتید بسیجی در قالب پوستر، بنر و... جهت نمایش در نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی- نظارت بر اندیشکده‌ها با تشکیل کارگروه هایی متشکل از معاونین سازمان- در راستای "طرح استاد و مسجد" بسیجِ کلیه ظرفیت‌های کانون‌ها جهت اجرای طرح و توجیه مسئولین کانون‌ها در جلسات آینده ارائه نمود.

در ادامه دکتر مقدم پور معاون تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید استان البرز  بیان نمود که نظارت بر اندیشکده‌ها با مشخص نمودن اهداف و چارچوب‌های مشخص شده در اساسنامه انجام خواهدشد.


ایشان در راستای بزرگداشت آیین چهل سالگی انقلاب اسلامی،بر لزوم سازماندهی دستاوردهای علمی اساتید بسیجی استان جهت نمایش و ارائه در دهه مبارک فجر از کانون‌ها و جمع آوری آثار در اسرع وقت تاکید نمود.


سپس دکتر شناسوند مشاور امور بانوان سازمان بسیج اساتید استان با اشاره به وجود یک اندیشکده با عنوان اندیشکده خانواده در سطح کشور، بر لزوم ارتباط‌گیری و همکاری با اندیشکده نامبرده و جلوگیری از موازی کاری در اندیشکده راهبردی مطالعات زنان و خانواده تاکید نمود.

در بحث نظارت بر اندیشکده ایشان با اشاره به دستور کار ارسالی از سوی سازمان بسیج اساتید کشور، چارچوب نظارتی را در قالب آن چک لیست و زمان آن را به صورت فصلی پیشنهاد نمود.

همچنین در ادامه با اشاره بر این مطلب که در بحث نظارت بر اندیشکده باید دو مجری کوچک (مسئول اندیشکده) و بزرگ (دانشگاه محل استقرار اندیشکده) تعیین شود.

در پایان آقای دکتر رحیمی پور ریاست سازمان بسیج اساتید با تشکر و قدردانی از نظرات بسیار ارزشمند اساتید، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این چهل سال را روحیه توانستن و ما می‌توانیم به وجود آمده در میان جوانان، اساتید و دانشمندان ایرانی دانست که همین روحیه باعث پیشرفت‌های بزرگ علمی در زمینه‌های هسته‌ای، هوافضا و... شده است.
در زمینه نظارت بر اندیشکده‌ها ایشان با اشاره به اینکه در ابتدا باید دید ساختار اندیشکده و تشکیلات آن چگونه است و با بازبینی برنامه‌های پیش روی اندیشکده بحث نظارت را انجام داد. ایشان بر لزوم استفاده از تجربیات سایر اندیشکده‌ها اشاره کرد .
در ادامه دکتر شناسوند(مشاور امور بانوان سازمان بسیج اساتید استان)، آقای دکتر مختاری( مسئول کانون دانشگاه آزاد اسلامی نظرآباد) وآقای باقری، آقای کشتکار وخانم خضری (از طرف سازمان بسیج اساتید استان) از ساختمان نیمه کاره مسجد، با حضور در محل روستای گلدره بازدید نمودند.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان البرز

ارسال نظرات