رئیس بسیج اساتید کشور گفت: این کلاهبرداری جریان سکولار است که قائل می‌شود مسجد فقط مکانی برای نماز خواندن است در حالیکه امام نماز را عبادی و سیاسی مطرح می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۰۳۱۰۸
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مجتبی زارعی در همایش استاد و مسجد که صبح امروز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: از آنجا که نماز امری سیاسی، عبادی و اجتماعی است امید است همه آیین های ملی و استانی در اماکنی برپا شود که محور جامعه ایمانی است و باید قدردان این باشیم که با تفکر بسیجی امر مربوط به نماز در این مکان مربوط به نماز یعنی مسجد شکل گرفته است.

وی افزود: انقلاب اسلامی شامل دوران اجمال و تفضیل است که دوران اجمال آن را دوران زعامت و ولایت امری بنیانگذار انقلاب می‌دانم به دلیل اینکه آن بنیانگذار حکیم با اینکه مهندس معمار انقلاب اسلامی بود اما فرصت پیدا نکرد که تمام آرزوهای خود را به منصه ظهور برساند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: دوران کنونی که دوران زعامت جانشین حکیم بنیانگذار انقلاب مقام معظم رهبری است  دوران تفضیلی انقلاب اسلامی به شمار می رود  و شامل روابط است که در واقع یکی از این رابطه های دوران تفضیلی انقلاب اسلامی رابطه استاد و مسجد است.

وی گفت: آیا در رابطه با همه نسبت ها از جمله نسبت جامعه، علوم انسانی، دولت، بین الملل، سیاست و مردم بنا نداریم تحولی ایجاد کنیم؟ چون در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم به پاس عظمت انقلاب چند نکته ای را عرض می کنم.

زارعی با اشاره به دیدگاه ها در خصوص رویکرد های مختلف انقلاب اظهار کرد: برخی افراد انقلاب را با رویکرد شی در گذشته نگاه می‌کنند و نگاهشان به این امر نگاه شییئت است. برخی به انقلاب با یک رویکرد تاریخی نگاه می کنند نگاهی که یک انقلابی بوده و تمام شده که این نگاه نگاه تاریخ گرایی است و با این رویکرد می گویند اکنون خبری از انقلاب فرانسه نیست خبری از انقلاب روسیه نیست و خبری از انقلاب های دیگر هم وجود ندارد. 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشورابراز کرد: برخی افراد انقلاب را با رویکرد سببی نگاه  کردند که روزی اسبابی بوده و انقلابیونی بودند که یک روز در پاریس و روز دیگر در زندان و اسباب فراهم شد که با این اسباب انقلاب پدید آمد و این افراد متأسفانه در این اسباب مانده‌اند و با نسبت سببیت با انقلاب اسلامی ادعای سهم کردند ادعای شرکت سهامی بودن انقلاب و ادعای اینکه در میانه راه اینان را از قطار انقلاب پیاده کردند غافل از اینکه خودشان در غفلتکده اسبابیت غیر واقعی انقلاب مانده اند.

وی گفت: وقتی امام راحل بنا بود از پاریس به تهران بیاید برخی تصور کردند که پرواز مسکو است و بناست انقلابیون را به مسکو بیاورد و حضرت امام(ره) فرمودند من فقط بلیط احمد آقا را می دهم و این انقلابیونی که تصور کردند سببیت یعنی همین که روزی در زندان ساواک بودند و دیگر روز در کنار امام(ره) مبارز بودند خیال کردند اسباب فراهم است و دارای ملاک و شاخص هستند.

زارعی افزود: برخی تصور کردند انقلاب کلیددار می خواهد، دودمان و شجره می خواهد اما امام (ره) همه این رابطه ها را برهم زد و روابط را طوری دیگر رقم زد آنوقت یکی از نظریه پردازان فتنه گر در دانشکده تربیت مدرس تهران که ادعای سهم می کند از روشنفکران سکولار به نشان تأئید نظریاتش صوت و کف و هورا می گیرد. می گوید چرا انقلاب فرزندان خود را می بلعد؟ چرا انقلاب فرزند خوری کرده؟ چرا ما را از قطار انقلاب پیاده کردند؟ ادعاهایشان هم بر اساس سببیت و نسبیت است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشورعنوان کرد:ارتجاعی تر از این تحلیل وجود ندارد که می گویند انقلاب از همان اول غلط بوده و جایگزینی که می دهند یا به فکر بازاندیشی در سلطنت ایران شهریند و یا در گروه های چپ مارکسیستی است.

وی تاکید کرد: این همایش باید به رابطه ها نگاه کند و صادقانه در خصوص این رابطه ها تفکر کند.امام راحل مهندس معمار رابطه ها بود و امروز ما نیازمند بازگشت به این مهندسی هستیم ما امامی داریم که رابطه ها را اصلاح کرد و از نو طرح کرد. امام(ره) اول رابطه را با خدا درست کرد و جایی که همه می گویند تو فرمانده ای میفرماید خرمشهر را خدا آزاد کرد. فاو را خدا آزاد کرد.

وی افزود: امام(ره) با سوره حمد پایه های رهبری خود را بنیان نهاد وهمه چیز را خدا دید. رابطه خدا، شاه، میهن را که معرف خدای وسوسه بود برهم زد. خدای امام(ره) خدای قادر متعال است که جلوی شورای امنیت می توان به او تکیه کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ابراز کرد: امام  ظلل اللهی بودن  پادشاهان را بر هم زد.گفت به من بگویید خدمت گذار. رهبر من آن طفل سیزده ساله ایست که با نارنجک زیر تانک رفت. امام(ره) مسجد را تبدیل به سنگر کرد که این سنگر بودن مساجد در دوره اجمالی یک چیزی بود و در دوران تفضیلی چیز دیگری است. امام رابطه سیاست با دین را برهم زد و آنجا که رئیس ساواک در سلول به امام (ره) می گوید سیاست ما چنین است و چنان امام راحل می فرماید سیاست شما مال خودتان و سیاست ما از آن خودمان است.

وی ادامه داد: امام(ره) رابطه عرفان را که برخاسته از خانقاه، اوراد و اذکار بود برهم زد و آن را به عرفان حماسی تبدیل نمود. امام(ره) رابطه فقه را نیز برهم زد و رابطه نقلی و سمعی بین مُحدِث با مُحدَث، مُقلِد با مُقلَد را بر هم زد.عالمانی که حدیث می گفتند و مستمعان می شنیدند. یکی می گفت و می شنید و تبدیل به رابطه امام و امت کرد.

زارعی افزود: وقتی که خبرنگار خارجی در سال 58  از امام (ره) پرسید که شما علم جدید، روابط بین الملل و مناسبات نخوانده اید فکر نمی کنید در این بین چیزی باشد که شما قادر به درک آن نباشید. امام فرمودند: ما روابط را بر هم می زنیم و در آخر می فرماید: آری به تعبیر شما من علم جدید نخواندم همان بهتر که  نخوانده ام. نه اینکه باعلم مخالف باشد بلکه ایشان می فرماید: من رابطه ها را عوض می کنم و شما می گویید آیا حقوق بین الملل خوانده اید یا نه؟ عدل را ملاک قرار داده ام و ظلم را ملاک سرزنش ظالمان قرار داده ام.

وی ادامه داد: امام(ره) رابطه کاخ نشین و کوخ نشین را برهم زد.امام(ره) جنگ کلاسیک را بر هم زد و دفاع مقدس را تبدیل به یک ظرف بزرگ کرد که در آن استعدادها شکوفا شد. مردم را به خیابان ها کشاند .

زارعی بیان کرد: خاندان منحوس پهلوی به خاطر وجود نفت بی نیاز از مردم بودند در اواخر عمر این رژیم، نفت به عنوان پایه غالب برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور تبدیل و طبقه اشراف، نظامیان و ملاکان را بوجود آورده بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم جایی در این برنامه ریزی های نداشتند و دور زده شدند، تاکید کرد: در این دوران غول های نفتی، سررشته دار عواید نفت بودند و جریان تکنوکرات نیز با نظر به اینکه امروز در جامعه نیاز به شرکت دانش بنیان نداریم ولی خودشان، همسرشان و فرزندشان دارند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با هشدار درباره خطری که اکنون جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کند، گفت: دور شدن از مردم آفتی است که باعث شکل گیری استبداد نفتی در دوران رژیم پهلوی شد.

 وی تصریح کرد: اکنون که در دوران زعامت رهبر معظم انقلاب نیز می بینیم ایشان رابطه ها را برهم زد و رابطه های جدید وضع شد. رهبری سرمایه ها ، ایده ها، افق شکل گیری شرکت های دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی را به هم ربط داد.الان می بینیم چهل سال است که کشور در دست ما نیست رابطه ها عوض نشد فقط اصلاح شد. اما استقلال نفتی در بوجه کجا می رود؟ از خطرات نظام همین جریان لیبرال و تکنوکرات است که در نظام برنامه ریزی بودجه به نخبگان نیاز ندارند.می گویند کشور به اقتصاد دانش بنیان نیاز ندارد در حالیکه خود، همسر و فرزندانشان صاحب دهها شرکت هستند.

وی با اشاره به اینکه علم سلطان است اظهار کرد: در این دوران نیز مقام معظم رهبری رابطه بین علم و صنعت را کشف کرد. به چرخه سوخت هسته ای رسیدیم. تهرانی مقدم از رابطه علم و صنعت در آمد. دانشگاه ما به رغم رشد چهره های علمی و خدوم اما ساختار علمی آن بر مبنای بروکراسی اداری است. موشک ناوشکن ما حاصل دانشجویان صنعتی شریف است. دلسوز و مرد میدان می خواهد که این دانشجویان را شناسایی کند. امروز رهبر معظم انقلاب می خواهد نظام دانایی به حوزه توانایی برگردد.

رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه مساجد و موقوفات از بزرگترین و پرقدرت ترین تشکل های اسلامی در کشور هستند اظهار کرد: در سازمان بسیج اساتید و در دوره تحول به دنبال این هستیم که نسبت استاد با دانشجو، جامعه، دانشگاه، نهادهای سیاست‌گذار، علوم انسانی و دولت را تغییر دهیم تا به دانشگاه کارآفرین همراه با تولید مهارت دست یابیم و به مفهوم عام به دولت کمک کنیم تا مسائل و مشکلات کشور برطرف شود.

وی  با بیان اینکه مساجد قرارگاه همه اقدامات در طول تاریخ اسلام بوده  است گفت: این کلاهبرداری جریان سکولار است که قائل می‌شود مسجد فقط مکانی برای نماز خواندن است در حالیکه امام نماز را عبادی و سیاسی مطرح می کنند.

زارعی افزود: رفتار ما با مساجد نباید اداری باشد بلکه باید به سبک مردمی بودن هجرت کند. ۶۰۰۰ تشکل غیر دولتی و فارغ از فضای اداری در مساجد کشور وجود دارد و دولت هم باید توجه کند که اگر به مردم خدمت می‌کند، از این ۶۰۰۰ تشکل غیر دولتی خدمتگذار‌تر وجود ندارد و باید با این تشکل ها تعامل کند ضمن اینکه علوم جدید باید به این تشکل ها تزریق شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها