کمیسیون اروپا شرکت پرداخت مسترکارت را به دلیل نقض قوانین تجاری این اتحادیه بیش از ۵۷۰ میلیون یورو جریمه کرد.
کد خبر: ۹۱۰۳۰۵۵
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، کمیسیون اروپا شرکت پرداخت مسترکارت را به دلیل محدود کردن تجار به مزیت داشتن شرایط بهتر ارائه شده توسط بانک ها ۵۷۰ میلیون و ۵۶۶ هزار یورو جریمه کرد. این رفتار مسترکارت از مصادیق بارز نقض قوانین اروپا محسوب می شود.

بر اساس این کمیسیون، قوانین مسترکارت بانک های گیرنده را مجبور به اعمال کارمزدهای مبادله ای در کشوری که خُرده فروش قرار دارد، کرده است. عطف به تصمیمات اتخاذ شده در نهم دسامبر ۲۰۱۵ میلادی که در مورد مقررات کارمزد مبادله ای است، کارمزدهای مبادله ای بطرز قابل توجهی از یک کشور به کشور دیگر در منطقه اقتصادی اروپا متفاوت است. در نتیجه خرده فروشان در کشورهایی که کارمزد مبادله ای بالا است نمی توانند از کارمزدهای مبادله ای پایین تر که توسط بانکی که در یکی از کشورهای عضو قرار دارد، سود ببرند.

کمیسیون اروپا در بررسی های خود متوجه شد که قوانین مسترکارت تا نهم دسامبر ۲۰۱۵ میلادی نقض ماده ۱۰۱ معاهده تجاری در اتحادیه اروپا است که مانع از قراردادها بین شرکت ها یا تصمیماتی می شود که رقابت در داخل بازار اتحادیه اروپا را محدود یا تحریف می کند.

بر پایه این گزارش، تحقیقات در این باره از شرکت مسترکارت برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی شروع شد و ۲ سال بعد، رگولاتور اتحادیه اروپا مانع از کارمزدهای مبادله ای شد و هزینه های خرده فروشان به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

ارسال نظرات