ذخایر طلای ونزوئلا نزد بانک مرکزی انگلیس با بیش از دو برابر افزایش به ۳۱ تُن رسید.
کد خبر: ۹۱۰۳۰۴۹
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، منابع آگاه اعلام کردند دولت ونزوئلا بعد از آنکه قررا داد سوآپ طلا با دویچه بانک را به اتمام رسید، اکنون ذخایر طلای خود را در بانک مرکزی انگلیس افزایش می دهد. البته دولت نیکولاس مادورا از سال گذشته میلادی به دنبال بازگرداندن تقریبا ۵۵۰ میلیون دلار طلا از بانک انگلیس به دلیل ترس از مصادره آن به دلیل تحریم های بین المللی بود.

ذخایر طلای ونزوئلا در سامبر سال ۲۰۱۸ میلادی در نزد بانک انگلیس با بیش از دو برابر به ۳۱ تن رسید که تقریبا ۱.۴ میلیارد دلار ارزش آن است. پیش از این ونزوئلا از طلای خود در نزد دویچه بانک به عنوان وثیقه استفاده می کرد.

بر اساس قرار داد سوآپ طلا میان ونزوئلا و دویچه بانک در سال ۲۰۱۵ میلادی، ونزوئلا ۱۷ تن از طلای خود را در مقابل دریافت وام از دویچه در نزد این بانک آلمانی گذاشته بود. آمار بانک مرکزی ونزوئلا حاکی از آن دارد که مجموع ذخایر طلای این کشور در نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱۳۴ تن کاهش پیدا کرد که این رقم در ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۵۰ تن ثبت شده بود.

علت کاهش ذخایر طلای ونزوئلا به معاملات تهاتری با ترکیه بر می گردد که طلا در برابر واردات غذا به دلیل تحریم های آمریکا بود و بانک های بین المللی را از انجام تراکنش با ونزوئلا بی میل کرده بود.

ارسال نظرات