معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو: جایگاه صنعت برق و به ویژه در بخش توزیع در دنیا مایه افتخار ایران است
کد خبر: ۹۱۰۳۰۰۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، علی‌اکبر مهاجری در نشستی که همزمان با آئین افتتاحیه همایش منطقه‌ای سیرد برگزار شده بود، گفت: آنچه در این همایش‌ها اهمیت دارد، نشان دادن پیشرفت‌ها و انتقال تجربیات است.
مهاجری ادامه داد: در دولت دوازدهم سعی شده است که نسبت به موضوع زمان اهمیت بیشتری داده شود و از این رو باید وقت و زمان متخصصان و فعالان هر حوزه‌ای مغتنم شمرده شود.
وی ضمن تبریک به متخصصان صنعت توزیع برق کشور گفت: مایه افتخار است که ایران اکنون در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند در برترین همایش‌های جهانی مقاله‌های ارزشمندی ارائه دهد و در میان برترین‌های جهانی قرار بگیرد.
برپایه این گزارش، در این نشست همچنین محمود فتوحی فیروزآباد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز گفت: هم اکنون ایران به عنوان عضو پیوسته همایش جهانی سیرد است. در دنیا تنها کشور‌های آمریکا، چین و ایران به عنوان اعضای پیوسته غیراروپایی این همایش هستند و از این رو افتخاری برای کشور محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه در هر دوره این کنفرانس که به صورت دوسالانه و هر سال در یک کشور برگزار می‌شود، مقاله‌هایی از متخصصان ومحققان ایرانی پذیرفته می‌شود که حتی در سال‌هایی ایران بیشترین تعداد مقاله‌های ارائه شده را به خود اختصاص داده است.
فتوحی ارتباط صنعت و دانشگاه را مهم ارزیابی کرد و گفت: می‌توان اذعان کرد که ارتباط میان صنعت برق و دانشگاه بسیار مطلوب‌تر از سایر حوزه‌هاست و از این رو صنعت برق پیشرو بوده است.

 منبع: خبرگزاری صدا و سیما
انتهای پیام/
ارسال نظرات