خبرهای داغ:
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

ارائه برنامه‌های پیشنهادی به مدیران، رقابت بین مدارس را حذف خواهد کرد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ارائه برنامه‌های پیشنهادی به مدیران، رقابت بین مدارس را حذف خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۰۲۹۵۸
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ تبیین سند تحول بنیادین و اجرای صحیح برنامه تدبیر دو موضوع اصلی جلسه هم اندیشی مدیران و معاونان دوره آموزش ابتدایی شاهرود بود که با حضور معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود،  معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان،  کارشناس گروه‌های آموزشی دوره ابتدایی استان و  آموزش ابتدایی مدیریت شاهرود در کانون ملی شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد.
سید محمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود؛ در آغاز این جلسه از زحمات مدیران و همکارانش در مدارس دوره ابتدایی قدردانی کرد و گفت: دستیابی به تمامی اهداف آموزش و پرورش در محیط مدرسه و با امکانات موجود امکان پذیر است، ما می‌توانیم با همدلی و همفکری مشکلات مدرسه را مدیریت کنیم و در این میان اجرای برنامه‌ها با امکانات کم و ساده نشانه هنرمندی ما خواهد بود؛ وی از همه مدیران خواست برنامه‌های مدارس را " دانش آموز محور" طراحی نمایند و از ظرفیت دانش آموزان و والدین استفاده کنند.
وی افزود: اجرای هیچ برنامه‌ای نباید به ایجاد شکاف طبقاتی کمک کند و هزینه‌ای اضافی به خانواده‌ها تحمیل شود، مدیران با تهیه بانک اطلاعاتی، معلم را از شرایط ویژه (خانوادگی، اقتصادی) دانش آموزان مطلع کنند.
وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش میدان رقابت مؤسسات نیست برخلاقیت و توانمندی معلمانش در ارائه تکالیف هدفدار به دانش آموزان تأکید کرد.
مریم حدادی معاون آموزش ابتدایی اداره کل در تبیین سند تحول بنیادین و تأخیر در اجرای صحیح آن در طول ده سال اخیر گفت: "سند تحول بنیادین" زمینه را برای تغییر نگرش و باور معلمان و دانش آموزان فراهم کرده است وی افزود: مدیران نباید تنها مجری بخشنامه‌ها باشند آن‌ها باید به عنوان راهبر آموزشی و با توجه به امکانات موجود به رشد چند ساحتی دانش آموزان کمک نمایند تا آموخته‌های دانش آموزان در زندگی واقعی آن‌ها معنا پیدا کند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل در مورد "تکالیف مهارت محور" گفت: استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی نادیده گرفتن خلاقیت و شناخت معلمان نسبت به دانش آموز خود و آموخته‌های او است. این معلم است که باید با توجه به ویژگی کلاس خود اقدام به طراحی تکالیف درسی نماید.
وی از مدیران خواست، از معلمان بخواهند در تدوین برنامه‌های (طرح تدبیر) مشارکت داشته باشند، زیرا این آموزگاران هستند که باید برنامه تدوین شده را در مدرسه اجرا نمایند.
مریم حدادی گفت: برای اولین بار در آموزش و پرورش کشور با هماهنگی معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تصمیم گرفته شد؛ همه مدارس استان مجری برنامه‌های خودشان باشند. وی توضیح داد: مدیران می‌توانند از برنامه‌های پیشنهادی که براساس " برنامه تدبیر" به آن‌ها ارائه می‌شود و براساس نیاز و امکانات خود، برنامه سالانه مدرسه را تدوین نموده و اجرا نمایند و بر این اساس رقابت بین مدارس حذف خواهد شد.
سعید علی نژاد کارشناس گروه‌های آموزشی دوره ابتدایی اداره کل؛ در پاسخ به انتقاد از" برنامه تدبیر" گفت: این برنامه کاملا قابل دفاع است و بهترین برنامه‌ای است که برای دوره ابتدایی تدوین شده است و از سوی وزیر آموزش و پرورش نیز به عنوان تنها برنامه قابل اجرا در دوره ابتدایی تأکید شده است؛ وی گفت: این برنامه قرار است به مدیران کمک کند تا کیفیت بخشی در مدراس تقویت شده و با تجمیع برنامه‌ها سبب تسهیل فعالیت مدیران در مدارس شود
ارسال نظرات
پر بیننده ها