دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در کشور فعال هستند که این تعداد ۲۳ هزار کانون ثبت رسمی شده‌اند.
کد خبر: ۹۱۰۲۹۵۵
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت‌ الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، دوم بهمن در آئین تکریم از هنرمندان پیشکسوت حوزه تئاتر انقلاب اسلامی که در مسجدجامع رجایی شهر کرج برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در کشور فعال هستند که این تعداد ۲۳ هزار کانون ثبت رسمی شده‌اند.

 فعالیت ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در کشور

وی افزود: این کانون‌ها در کنار ترویج فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله سرود و نمایش‌های آئینی نیز فعالیت دارند و طی این سال‌ها توانسته‌اند در سطح ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کنند.

این مسئول در ادامه از فعالیت تاتری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سخن به میان آورد و گفت: نسبت به ۲۰ سال گذشته فعالیت در این حوزه کم‌رنگ‌تر شده که تمرین و اجرای دشوارتر در مسجد نسبت به پلاتوها از مهم‌ترین دلایل این اتفاق است.

ارزانی در ادامه بر احیای تاتر بچه‌های مسجد تاکید کرد و گفت: بسیاری از گروه‌های مسجدی توانسته‌اند در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر رتبه کسب کنند، اگر چه برخی با نام مسجد کار نمی‌کنند، اما خودشان مسجدی هستند و می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای احیای تئاتر بچه‌های مسجد و رشد بیشتر فرهنگ و هنر استفاده کرد.

دبیر ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان بر ضرورت بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان این عرصه تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم تا افراد تازه‌کاری با بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان قوی‌تر وارد این عرصه شوند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها