خبرهای داغ:
هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شاهرود در سال ۱۳۹۷ در مرکز فرهنگی -رفاهی ۱۵ خرداد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۲۹۵۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که با موضوع بررسی سهم درآمد‌های آموزش و پرورش از عوارض اخذ شده برخی از دستگاه‌های اجرایی، تشکیل شد؛ هادی خواجه میرزایی کارشناس حقوقی مدیریت آ. پ. شاهرود گزارشی از وصول درآمد‌هایی که قانونگذار سهم آموزش و پرورش را از آن‌ها مشخص نموده و نهاد‌های دولتی را موظف به پرداخت آن نموده است ارائه نمود.
محمدکرم محمدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود که ریاست این شورای را به عهده دارد، با اشاره به مجوز دولت به آموزش و پرورش جهت تبدیل و تعیین تکلیف املاک غیر آموزشی خود، آن را فرصت مناسبی برای درآمد زایی و کمک به اجرای برنامه‌های آموزشی و تربیتی خود دانسته و گفت: با تعامل خود با دستگاه‌های مربوطه مانند شهرداری و اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، فضا و املاکی که به دلیل تغییرات اجتماعی و اقتصادی پیش آمده در چند دهه اخیر دیگر توجیهی برای ساخت یا بازسازی آن‌ها به عنوان مدرسه و فضای آموزشی وجود ندارد همانند مدارسی که از تراکم جمعیتی بسیار پایینی برخوردار هستند و یا به مدیریت شهری در بحث ترافیک یا زیبا سازی فضای شهری آسیب می‌زند را می‌توان با املاک مناسبی که در اختیار شهرداری است تهاتر کرده و یا آن‌ها را تبدیل به منابع درآمدی برای آموزش و پرورش نمود.
فرماندار شاهرود توصیه کرد در باز طراحی اماکن آموزش و پرورش علاوه بر کاربری تجاری، کارکرد فرهنگی نیز مانند سالن‌های چند منظوره برای استفاده خانواده‌ها و دانش آموزان در نظر گرفته شود.
سید محمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود و دبیر شورای آموزش و پرورش، با بیان اینکه، املاک و فضا‌های آموزشی در اختیار این مدیریت را از نظر وضعیت حقوقی، تراکم جمعیتی خانواده‌ها و استقرار مدارس جدید با رعایت اصول شهرسازی مورد ارزیابی قرار می‌دهد، گفت: آموزش و پرورش قصد ندارد خدمات خود به مدارس با تراکم دانش آموزی بسیار پایین را در روستا‌های کوچک اطراف شاهرود متوقف کند، بدون شک روستا‌های بدون مدرسه، خانواده‌ها را به مهاجرت تشویق می‌کند که این امر پیامد‌های اجتماعی، فرهنگی خاص خود را به همراه دارد.
گفتنی است به دلیل نیاز به بررسی بیشتر موضوع و تعامل با کارشناسان شهرداری؛ این جلسه مصوباتی نداشته و به هشتمین جلسه موکول شد.
همچنین در حاشیه این جلسه به مناسبت گرامیداشت هفته شورا‌های آموزش و پرورش از نمایندگان مدیران مدارس و اعضای انجمن اولیا و مربیانی که مدت خدمت دوسالانه آن‌ها در این شورا به اتمام رسیده بود قدردانی و اعضای جدید معارفه شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها