دکتر کامرانی مسئول سازمان بسیج اساتید استان هرمزگان:
اردوی راهیان علم و فناوری اساتید بسیجی هرمزگان با بازدید از مجتمع کشتی سازی صورت گرفت.
کد خبر: ۹۱۰۲۹۳۹
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، دکتر احسان کامرانی مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه در حاشیه‌ی بازدید از مجتمع ایزوایکو  با اشاره به موضوع  اقتصاد دریا محور گفت: متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که ما در استان هرمزگان از تمام ظرفیت دریا استفاده نمی‌کنیم و باید ضمن شناسایی ظرفیت‌ها آن‌ها را ارتقا دهیم.

وی گفت: این بازدیدها زمانی می‌تواند مؤثر واقع شود که ما با کمک‌ها و پیشنهادهای علمی خود بتوانیم ظرفیت مجموعه‌های صنعتی را هر چند ناچیز ارتقا دهیم و باید توجه داشت همین مقدار ناچیز می‌تواند علاوه بر ارزآوری اشتغال پایدار را نیز به همراه داشته باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به تأسیس و راه‌اندازی اندیشکده‌های مختلف در کشور، گفت: وظیفه‌ی این اندیشکده‌ها تولید فکر است و ما نیز امیدواریم با تولید فکر و ایده بتوانیم چشم‌انداز روشنی را در آینده رقم بزنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان با اشاره به نمونه‌های جهانی این اندیشکده‌ها و نقش آن‌ها در پویایی صنایع دنیا گفت: ما در کشور در حدود ۵۰ اندیشکده داریم که ۳ اندیشکده ی آن در استان هرمزگان است و به‌زودی سه اندیشکده ی دیگر نیز به این مراکز اضافه خواهد شد تا بتوانیم اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها را ساماندهی و از ظرفیت فکری آن‌ها استفاده کنیم.

کامرانی در ادامه با اشاره به دستاوردهای ایزوایکو درزمینه‌ی ساخت و تعمیر انواع شناورها، بیان داشت: ایزوایکو نمونه هلدینگ کارآمد و موفق در استان هرمزگان ،کشور و منطقه است و اگر دانشگاه و مراکز علمی، پژوهشی و فناوری در کنار آن قرار گیرند می‌تواند مرزهای دانش را با سرعت بیشتری درنوردد.

وی در پایان گفت: با توجه به دریامحور بودن استان و اقتصاد دریا محور و دارا بودن ظرفیت‌های خوب دریایی می توانیم در راستای گسترش و ارزآوری از تولیدات دریایی و گردشگری دریایی و استفاده از ظرفیت بالای جزایر خلیج فارس و آبزیان وشیلات در راستای اقتصاد مقاومتی و خودکفایی با همکاری صنعت و دانشگاه گام های بزرگی برداریم.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان هرمزگان

ارسال نظرات