در دهه فجر امسال

بهره برداری از دو طرح هادی در شهرستان‌های مریوان و سروآباد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دو طرح هادی روستایی در شهرستان‌های مریوان و سروآباد به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۱۰۲۹۲۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رضا قادری اظهار داشت: ۹ طرح شامل روستای بلدستی دهگلان، ورمیهنگ کامیاران، مالوجه قروه، ژنین سروآباد، قار و باینچوب سنندج، شریف کندی بیجار، قجر دیواندره و پیله مریوان است.

وی اعتبار این طرح‌ها را ۳۴ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها ۱۱ هزار و ۲۶۵ نفر در قالب ۲ هزار و ۱۹۰ خانوار روستایی از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند.

قادری تاکید کرد: هم اکنون در ۵۱۶ روستای استان حداقل فاز اول طرح هادی اجرا شده که ۷۵ درصد جمعیت مشمول این طرح در روستا‌های استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای یک هزار و ۳۴۸ روستا از یک هزار و ۳۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، اجرای طرح هادی مصوب شده است، یادآور شد: طرح‌های هادی روستایی در پایان افق ۱۰ ساله بدنبال تحولات جمعیتی و تغییر شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی روستاها، طرح‌های تهیه شده نیازمند بازنگری و به هنگام سازی هستند که بازنگری این طرح در ۱۰۱ روستای استان به پایان رسیده است.

قادری اضافه کرد: امسال طرح هادی در ۱۹۰ روستای استان با اعتباری بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: این طرح در ۳۱ روستای دیگر با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

قادری هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی اعلام کرد.

طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد‌های مختلف از قبیل: مسکونی، تجاری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را برحسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی و طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار