در دیدار با خانواده شهید حسن آقارب پرست مطرح شد
همسر شهید حسن آقارب پرست: من با حاج حسن زندگی می کنم و در تمام مسائل و مشکلات از شهید کمک می گیرم.
کد خبر: ۹۱۰۲۹۲۱
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
 

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  جمعی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت با خانواده شهید حسن آقارب پرست دیدار داشتند که خلاصه ای از آن به این شرح است:

 

همسر شهید به ویژگی های شهید حسن آقارب پرست اشاره و گفت: مهربان بود، به همه احترام می گذاشت، خوش خنده بود، در کار جدی بود.

وی درباره ارتباط با شهید اظهار کرد: من با حاج حسن زندگی می کنم و در تمام مسائل و مشکلات از شهید کمک می گیرم.

همسر شهید حسن آقارب پرست که خواهر شهید یوسف کلاهدوز است خبر شهادت برادر را تعریف و گفت: وقتی هواپیمای برادر(شهید یوسف کلاهدوز) سقوط کرد، من و حسن آقا مکه بودیم، دسترسی به رادیو و اخبار نداشتیم، ولی خبری پیچیده بود که هواپیمایی سقوط کرده و نامجو شهید شده است. فردای آن روز حاج حسن من را صدا زد و درحالی که گریه می کرد به من گفت: یوسف شهید شد.

 

زندگینامه  شهید حسن اقارب پرست

شهید حسن اقارب پرست فرزند محمد رحیم ، در روز اول اردیبهشت سال ۱۳۲۵ در«اصفهان» به دنیا آمد.

حسن پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۴۳ به مدت یک سال در یکی از داروخانه‌های معروف اصفهان بنام «داروخانه بوذر جمهری» مشغول به کار شد.

و در همان سال در آزمون دانشکده افسری شرکت کرده و پس از قبولی در تابستان سال ۱۳۴۴ به تهران آمده و وارد دانشکده شد. با پایان یافتن دوران دانشکده در سال ۱۳۴۷، اقارب پرست راهی شیراز شد.

اقارب پرست در تاریخ ۲/۱۰/۱۳۵۰ برای گذراندن دوره چیفتن عازم انگلیس شد. ایشان در سال ۱۳۵۲ به امریکا اعزام گردید و دوره جنگ‌های شیمیایی را گذراند و در بازگشت «بخش جنگ شیمیایی – میکروبی (ش- م- ر)» را در مرکز زرهی شیراز پایه‌ گذاری نمود. او مدتی بعد در سال ۱۳۵۳ بار دیگر به امریکا عازم شد اما در بازگشت به عتبات عالیات رفته، در نجف به حضور حضرت امام خمینی (ره) مشرف شد و در ملاقاتی که با ایشان داشت ضمن اعلام بیعت، آمادگی جهت انجام هر نوع فعالیت سیاسی و مبارزاتی را اعلام نمود.

اقارب پرست در بهمن ماه سال ۵۷ به مدرسه رفاه – ستاد استقبال از امام (ره) – پیوست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در «کمیته انقلاب» در ستاد مشترک ارتش حضوری فعال یافت.

وی پس از انسجام اولیه ارتش به «اداره دوم ستاد مشترک» منتقل شد و با شروع جنگ تحمیلی داوطلبانه به «لشگر ۹۲ زرهی» در خرمشهر پیوست.

شهید اقارب پرست علی رغم اینکه کاندیدای فرماندهی ستاد مشترک ارتش و تصدی پست وزارت دفاع بود، با انتخاب شخصی به نیروی زمینی پیوست و معاونت عملیات «لشگر ۹۲ زرهی اهواز» را بر عهده گرفت.

 شهید حسن اقارب پرست در مهر ماه سال ۶۳ ،در جزیره مجنون در جاده سید الشهداء مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به همراه سرهنگ عملیاتی و سروان صدیقی به فیض شهادت نایل آمد.

سرهنگ حسن اقارب پرست در مهر ماه سال ۶۳ ،در جزیره مجنون در جاده سید الشهداء مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به همراه سرهنگ عملیاتی و سروان صدیقی به فیض شهادت نایل آمد.

از شهید اقارب پرست شنیدنی های فراوانی نقل می شود. ایشان در سال های پیش از انقلاب ، به همراه شهید یوسف کلاهدوز ( همسر خواهر شهید اقارب پرست) و شهید سید موسی نامجو ( که استاد شهید اقارب پرست در دانشکده افسری بود) سهم اصلی را در همراه شدن ارتش با موج انقلاب اسلامی به عهده داشتند.

 

 

تهیه و تنظیم: امین حرثی

ارسال نظرات