مدیر عامل شرکت توسعه شهرک صنعتی مهریز گفت:از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون چهار شرکت دانش بنیان در زمینه‌های داروسازی، مواد شیمیایی، بافندگی و نساجی در این شهرستان با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه راه اندازی شده است.
کد خبر: ۹۱۰۲۸۵۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، شرکت‌های دانش بنیان، موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان (به ویژه در تولید نرم افزار‌های مربوط) تشکیل می‌شودواهدافی نظیر، ترغیب هیئت علمی دانشگاه‌ها و واحد‌های پژوهشی برای فعالیت‌های بیشتر در رفع نیاز جامعه و امکان افزایش درآمد اعضای هیئت علمی، تجاری سازی یافته‌های پژوهشی، افزایش درآمد‌های اختصاصی دانشگاه‌ها و واحد‌های پژوهشی موضوع کلی فعالیت دانش بنیان را دنبال می‌کنند.
حمیدرضا بشارت در جلسه خبری به مناسبت چهلمین سالگردپیروزی انقلاب در اداره صنعت، معدن وتجارت مهریز اظهار داشت: از این تعداد، ۲ شرکت که در زمینه پلی اتیلن و طب فعالیت دارند از نظر عملکرد در کشور بی نظیر هستند.
وی ادامه داد: تمام زیرساخت‌های لازم برای مشارکت بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری به خصوص در زمینه محصولات کم آبخواه و خورشیدی فراهم است.
به گفته مدیرعامل شهرک صنعتی مهریز، هم اکنون هفت واحد شیمیایی، نساجی، غذایی، فلزی، سلولزی، برق و سنگ در این شهرک مستقر و مشغول به کار هستند.
بشارت همچنین به فعالیت ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال با اشتغالزایی حدود ۲ هزار نفر در منطقه خبر داد که زمین و امکانات برای واگذاری و حضور بخش خصوصی فراهم است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲۱۸ قطعه زمین به متقاضیان ایجاد واحد‌های تولیدی در شرکت شهرک واگذار شده است تصریح کرد: متقاضیان برای فعالیت می‌توانند از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری شهرستان اقدام کنند.
انتهای پیام/ د
ارسال نظرات